Moderator: Redaktörer
Harryup skrev:Personligen är jag oerhört allergisk emot att koppla en digital grunka som kan få fnatt rakt in i ett slutsteg.
Nu följer jag ju förstås inte det själv eftersom jag har högtalare med inbyggda dacar men i alla fall så hade det varit trevligt att undvika.
Har nyligen återlämnat en streamer som 3 gånger under 14 dagar spelat en rustik digital signal rakt ut på maxvolym.
avr7000 skrev:Testat lite nu..... Den får med all sannolikhet stanna.
Den låter lite mer artikulerad men samtidigt "lugnare" än min gamla.
Detta som streamer...
DAC låter inte bättre än min Michi P5 DAC.
Försteget har jag inte testat än.
Harryup skrev:Personligen är jag oerhört allergisk emot att koppla en digital grunka som kan få fnatt rakt in i ett slutsteg.
Nu följer jag ju förstås inte det själv eftersom jag har högtalare med inbyggda dacar men i alla fall så hade det varit trevligt att undvika.
Har nyligen återlämnat en streamer som 3 gånger under 14 dagar spelat en rustik digital signal rakt ut på maxvolym.
RogerGustavsson skrev:Den gamla? Var det Bluesounds?
avr7000 skrev:Lyssnat mer nu.... den låter mycket bättre än den gamla... kört som ren streamer.
sprudel skrev:avr7000 skrev:Lyssnat mer nu.... den låter mycket bättre än den gamla... kört som ren streamer.
Det var som rackarns. Får låna hem en för lyssning.
Har du provat att utnyttja förstegsdelen?
Nattlorden skrev:Nu ber jag om ursäkt om detta är redan avhandlat.... men jag skulle tycka detta bottnar i "billigaste streamer med digital out + bästa DAC som får plats i resterande slantar" ?
Personligen har jag kört Sonos + Benchmark DAC ganska länge.
avr7000 skrev:Jag har även nu testat den (i digitaldomänen) inbyggda PEQ'en.
Detta för att sänka några dB vid 40 Hz (Q 8 eller 10) då mitt rum fläskar på lite där (8m långt).
Det städar lite utan att jag kan höra några direkta nackdelar.
petersteindl skrev:Ha en Glad midsommar och stort Grattis, Stefan!
avr7000 skrev:Har även tagit hem DMP A6 för att jämföra om den står sig mot A8 om man använder dem båda som ren streamer...
Rapport kommer på söndag.
Kermit116 skrev:Nattlorden skrev:Nu ber jag om ursäkt om detta är redan avhandlat.... men jag skulle tycka detta bottnar i "billigaste streamer med digital out + bästa DAC som får plats i resterande slantar" ?
Personligen har jag kört Sonos + Benchmark DAC ganska länge.
Känns tryggt att en av forumets moderatorer vågar nämna Sonos. Men den där Benchmark är den bra, spöar den verkligen alla mina budgetdacar som jag skriver om?
avr7000 skrev:Vilkensom skulle jag tro av de alternativ som finns på marknaden för linjära nätdelar till A6.
Exempel:
https://pd-cf.com/produkt/eversolo-dmp- ... wdzDcS0sig
https://www.aliexpress.com/item/1005007 ... m7FQ9e2ykg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster