Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Därtill av kinesisk manufaktur.
Calleberg skrev:Morello skrev:Därtill av kinesisk manufaktur.
Och med än så länge osäker livslängd...
PerStromgren skrev:Calleberg skrev:Morello skrev:Därtill av kinesisk manufaktur.
Och med än så länge osäker livslängd...
Det är ju förstås så innan den första gått sönder. Ska vi ha anledning att tro att livslängden är sämre än på andra apparater vi brukar använda?
Tell skrev:Mycket Kina-hat här. Själv har jag ett par kinesiska förstärkare, dom har tuffat på i runt tio år so far o jag har svårt att tro att dom skulle gå sönder nångång snart. Dessa klass-D-steg brukar ju för övrigt vara tämligen enkelt uppbyggda med ganska lite komponenter i, så det är väl inte speciellt mycket som kan faila heller. Men haters gonna hate antar jag
Själv skulle jag iaf mycket väl kunna tänka mig ett par såna här, tvivlar på att jag nånsin kommer höra nåt annat än helt transparent ljud ifrån dom.
sprudel skrev:Tell skrev:Mycket Kina-hat här. Själv har jag ett par kinesiska förstärkare, dom har tuffat på i runt tio år so far o jag har svårt att tro att dom skulle gå sönder nångång snart. Dessa klass-D-steg brukar ju för övrigt vara tämligen enkelt uppbyggda med ganska lite komponenter i, så det är väl inte speciellt mycket som kan faila heller. Men haters gonna hate antar jag
Själv skulle jag iaf mycket väl kunna tänka mig ett par såna här, tvivlar på att jag nånsin kommer höra nåt annat än helt transparent ljud ifrån dom.
Mycket dravel där, men lever man i en värld där man inte har några som helst bekymmer med kinesisk diktatur och påverkan på världsordningen så varför inte?
Tell skrev:sprudel skrev:Tell skrev:Mycket Kina-hat här. Själv har jag ett par kinesiska förstärkare, dom har tuffat på i runt tio år so far o jag har svårt att tro att dom skulle gå sönder nångång snart. Dessa klass-D-steg brukar ju för övrigt vara tämligen enkelt uppbyggda med ganska lite komponenter i, så det är väl inte speciellt mycket som kan faila heller. Men haters gonna hate antar jag
Mycket dravel där, men lever man i en värld där man inte har några som helst bekymmer med kinesisk diktatur och påverkan på världsordningen så varför inte?
Jag har iofs sagt varken bu eller bä om Kina som land, men läs det jag skriver hur du vill du. Annars så ratar jag själv gärna amerikanska produkter, riktigt skitland det där som vi tar på tok för mycket inspiration av.
Meen annars kan ni ju testa att hålla er on topic istället o diskutera steget istället för länder.
Halbermensch skrev:Kickstarter på den har startat sedan igår kl 17.00. Köpte 2st med 2st seperata nätdelar. Förmodligen inget jag behöver men blir kul att prova
eljulio skrev:Halbermensch skrev:Kickstarter på den har startat sedan igår kl 17.00. Köpte 2st med 2st seperata nätdelar. Förmodligen inget jag behöver men blir kul att prova
Ok, återkom gärna med utvärdering!
hifikg skrev:Vi borde ha någon regel angående politik.
eljulio skrev:Halbermensch skrev:Kickstarter på den har startat sedan igår kl 17.00. Köpte 2st med 2st seperata nätdelar. Förmodligen inget jag behöver men blir kul att prova
Ok, återkom gärna med utvärdering!
BellsnWhistles skrev:För drygt ett år sedan beställde jag en sådan här till min son (student utan pengar), som har ett delat system (toppar + basar) och behövde en liten billig förstärkare, helst i en del, som hade allt (d.v.s. även slutsteg för basen):
https://www.soundimports.eu/en/fosi-audio-bt30d.html
Dessvärre så var den helt oanvändbar då lägsta möjliga volym (jag har för mig att volymkontrollen var stegad) var alldeles för högt.
Och sedan blev det givetvis bara högre om man vred på.
Alltså första steget var redan där för högt även för allmänmusik när man typ. lagar mat. Och för kvällslyssning i en studentlya var det givetvis helt otänkbart.
Gällde både BT och analog line in så problemet låg internt.
Totalt felimplementerad.
Men det är ju iofs en anna produkt om än samma företag.
hifikg skrev:Tell skrev:sprudel skrev:
Jag har iofs sagt varken bu eller bä om Kina som land, men läs det jag skriver hur du vill du. Annars så ratar jag själv gärna amerikanska produkter, riktigt skitland det där som vi tar på tok för mycket inspiration av.
Meen annars kan ni ju testa att hålla er on topic istället o diskutera steget istället för länder.
Vi borde ha någon regel angående politik.
distad skrev:hifikg skrev:Tell skrev:Jag har iofs sagt varken bu eller bä om Kina som land, men läs det jag skriver hur du vill du. Annars så ratar jag själv gärna amerikanska produkter, riktigt skitland det där som vi tar på tok för mycket inspiration av.
Vi borde ha någon regel angående politik.
Detta angående var man köper ifrån beroende på hur de behandlar sina invånare, dvs människor ser jag inte som politik utan "mänskliga rättigheter" och det borde inte ingå i politik utan just "mänskliga rättigheter" Och om det nu sitter människor och skruvar ihop grejerna för några skålar ris om dagen, så är det inte kul att få en sådan produkt i riggen.Utan jag vill att dessa människor lever under drägliga förhållanden, och gör de det
![]()
Det skulle jag vilja veta
De som läser detta inlägg ser att jag betonar den lilla människan och inget annat.
RogerGustavsson skrev:Jag tippar på Kina i första hand. De flesta tillverkare skyltar inte med var de gör sina grejor. "Assembled" kan väl betyda lite vad som helst? "Designed" är ofta förekommande.
Halbermensch skrev:Samtidigt så har även Kina blivit världens 2a största ekonomi så pass att man från NATO hållet ser dem som ett ekonomiskt hot (snarare än ett militärt). Det kan vara ett sätt för människor i Kina att få det betydligt bättre än innan, och ökar chanserna att diktaturen förlorar makt över människorna när de har mer av egen ekonomisk makt och med det viss ökad frihet. För att Kina ska fungera som världens fabrik så måste de även utbilda sin befolkning och befolkning som har högre utbildning ser oftare kedjorna de är fast i.
Handelsblockaderna som USA insisterar att ha emot Kuba har ju ingen som helst verkan, det kan ibland snarare gynna diktaturer när kalla krigsmentaliteten är kvar: "Fienden är ständigt närvarande, vi måste ha totalitär makt, vi måste kunna skydda oss med alla medel". Just denna tankesätt sitter fast till extrem nivå i Nordkorea och då blir bättre relationer omöjliga.
RogerGustavsson skrev:Jag tippar på Kina i första hand. De flesta tillverkare skyltar inte med var de gör sina grejor. "Assembled" kan väl betyda lite vad som helst? "Designed" är ofta förekommande.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 13 gäster