En gång i tiden högt rankad av LTS. Likaså tidigare rekommenderad av Carlssonplanet.
Hur står den sig idag som musikförmedlare? Kända åldringsproblem?
/Martin
Moderator: Redaktörer
MartinRF skrev: Den tråd som kändes mest relevant är nitton år gammal så den säger inget om hur AVR-2105 står sig idag eller hur den åldras.
/Martin
MartinRF skrev:När jag skrev "står sig idag" avsåg jag att förväntningarna idag skulle kunna vara högre än för tjugo år sedan när LTS rekommenderade 2105:an.
Nattlorden skrev:MartinRF skrev:När jag skrev "står sig idag" avsåg jag att förväntningarna idag skulle kunna vara högre än för tjugo år sedan när LTS rekommenderade 2105:an.
Det kan du nog glömma. LTS genomgång då var solid och inget ytterligare finns att kräva idag.
Harryup skrev:Prisvärd får man nog ställa i kontrast till att det i regel inte finns reservdelar längre och inte heller till tidiga generationers HDMI-anslutningar som har en tendens gå sönder. Så prisvärdheten kan växa över tiden eller försvinna snabbt.
Utan att förringa tidigare generationer ljudkvalitéer så saknas dsp och möjliga eq för att åtgärda rumsproblem så personligen tycker jag att gamla apparater är kul men tidiga flerkanalsreceivrar känns ganska ointressanta att köpa om man inte redan har en som kanske just nu funkar.
Nattlorden skrev:MartinRF skrev:När jag skrev "står sig idag" avsåg jag att förväntningarna idag skulle kunna vara högre än för tjugo år sedan när LTS rekommenderade 2105:an.
Det kan du nog glömma. LTS genomgång då var solid och inget ytterligare finns att kräva idag.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster