Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Jag skruvar och ser glad ut...det ger press till limningen och förhindrar att det rör sig, glider på limmet. Har inte tillgång till kexmaskin..
BengtO skrev:Finns väl i den dimension som tillverkaren väljer att göra den!
Kaffekoppen skrev:Det brukar bli bättre om man har dem inomhus lite innnan man jobbar med dem, om det inte bara är inbillning...
Kaffekoppen skrev:Som med allt virka alltså....skall torkas ner lite extra på plats. Då borde min teori om försegling medelst lackering på insidan vara okej. Lackering på alla sidor förhindrar dimensionsförändring (och sprickor) pga förändrade fuktkvoter.
mike34 skrev:Kaffekoppen skrev:Som med allt virka alltså....skall torkas ner lite extra på plats. Då borde min teori om försegling medelst lackering på insidan vara okej. Lackering på alla sidor förhindrar dimensionsförändring (och sprickor) pga förändrade fuktkvoter.
Ja man ska veta att det är ett levande material, kanske designa lådor och liknande så det tillåts röra sig utan att finishen sabbas.
Funkar det verkligen att försegla ? Fukt tar sig ju igenom det mesta.
Kaffekoppen skrev:Det funkar...iallafall har mina skarvar inte krypit fram - i de fall jag använt 2-komponentspackel - och förseglat ändträ noga
tollen88 skrev:Skulle bara säga att jag bytt namn på min profil, det är tråskapan av denna tråd!
Nwalmaer skrev:Bara för att en låda är stor eller ett element kräver stor låda så innebär det inte djupbas! Dock är det lättare (kortare rör/portlängd) att stämma av lågt ju större låda...
W8-740C (eller var det E... kvittar, båda är billiga!) finns det ju en erkänt bra konstruktion för, jag tycker du ska köra med den.
Borgaren skrev:Tydligen så skall E modellen vara bättre pga annan upphängning ( ej skumgummi anatgligen). Men det är vad hifidistrubition säger. Och de är ju aningen partiska i frågan eftersom de enbart för e-modellen
tollen88 skrev:Ingen som har åsikter om dessa tre slutsteg till sub?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 213 gäster