Denna konstruktion är ju främst tänkt för surroundbruk, men högtalarna är så konstruerade att de tillsammans med basmoduler delade vid 80 Hz skall kunna fungera även som framhögtalare.
Ambitionen är att bidraget skall kunna gå vidare till finalomgången, och att inte komma sist där.
Så här är dom tänkta att se ut:

Kraftig ek har länge fascinerat mig, pga att det verkar så mycket dödare än de flesta andra träslag när man knackar på det. Lamelllimad ek i 26 mm tjocklekär inköpt. Vi får väl se om det går att få ihop delarna tight nog, trä är levande material och tendarar ju att slå sig osv.

Sågbordet är det näst billigaste från Bauhaus. Mycket, mycket bättre än det billigaste. Anhållet är mångdubbelt stabilare och kan justeras ut hela vägen åt båda hållen på bordets sidoförlängningsskivor.

Jag provade först med Bosch-hålsågen att ta hål för anslutningspanelen, och, hast du mir gesehen, inga problem! Sedan ville panelen ha en halv mm större hål än 75mm, men halvrunda raspen fixade det på ett litet kick:

Frässtålet från Classe höll bra för att fräsa dom här fyra högtalarna. Efter planförsänkningen fräste jag igenom till drygt häften från framsidan och tog genomskäret från baksidan.
Jag gjorde en liten planförsänkning på insidan av baffeln också, så att inte luftpassagen blir för lång och för trång mellan montagehålet och den ganska stora magnetskärmkåpan på elementet. Sist körde jag lilla radiefräsen för att ta bort den skarpa kanten från det inre hålet, där ju luften kan ha ganska stor hastighet.

Kompletta ritningar kommer omsider.
Basmodulerna måste nog funderas lite över, behöver hitta billiga 8-tummare som inte gör bort sig, men budgeten, som måste innehålla slutsteg, gör att dom måste vara extremt prisvärda.