Har inte skrivit så mycket om mina inköp de senaste månaderna - men denna vecka har jag fått hem ett tiotal plattor igen..
Kunzel - Tchaikovsky - 1812
Klassikern alla pratar om - den nyare Telarcinspelningen av 1812 med en massa trummor i finalen.
Maazel - Stravinsky: Le Sacre du Printemps
Klassikern våroffer, också denna från Telarc.
Mackerras - Mozart: die Zauberflöte
Inte riktigt den på bilden - utan bara utdraget - och denna måste ju också ses som en klassiker i sammanhanget. Verkar som att Telarc skapat denna också...
Shaw - Orff: Carmina Burana
Klassisk körmusik, vackert och i mitt minne ända sedan man såg filmen [u=http://www.imdb.com/title/tt0082348/]Excalibur[/u] för år och dagar sedan.. Telarc-release.
Garage a Trois - Outre Mer
Verkar vara filmmusik - någon som vet mer? Hur som helst så gick jag på att basisten
Charlie Hunter spelade i bandet. Härligt mysig loungejazz med en fenomenal basgitarist (8-strängat)! Telarc har släppt denna platta också..
Yim Hok-Man - Poems of Thunder
Det är sällan en trumplatta går mig förbi - så även med denna. Kul platta i några få spår, sedan mer stämningsmusik. Synd att man inte förstår att hålla en trumplatta på ett av dessa två spår - eftersom man sällan kan sätta på plattan utan att lyssna aktivt då. Labeln är Naxos World.
John Sund, The Danish Radio Big Band - Fusion Symphony
Lite småkul fusionplatta, inte superbra (ej heller inspelningsmässigt) men man överlever helt klart! Utgiven via danska radionkanalen p2.
Yoshinori Sunahara - Lovebeat
Japansk mjukelektronica. Passar mest som bakgrundsmusik tror jag, men den hade några starkare partier!
VA - Twisted Nerve: ZOO
En blandningsskiva av ett brittiskt elektronicaförlag (Twisted Nerve) med djurteman för låtarna. Ganska mysig på riktigt faktiskt!
PEST - all out fall out
Apgrym beatbaserad musik från apgrymma Ninjatune! Denna kommer snurra mycket i sommar tror jag...
VA - V2 sampler 2005. A-Z.
Någon sorts promo-grej med en massa pop från förra året. Kan vara kul att veta vad kidsen lyssnar på liksom..
/J