Är nyss hemkommen från U.F.O. - Utomjordisk festival i obygden. Det är andra gången jag närvarar. En liten festival som ett kollektiv ute i skogen arrangerar, med tyngdpunkt på elektronisk musik i olika former och dj's mellan akterna. Många av artisterna från ett av mina favoritskivbolag, Lamour, deltog. Fredagens överraskning var bandet The Hollow Ship. De bröt av från electronica-tyngdpunkten med flummig spacerock med långa solon. Jag köpte en vinyl av dem efteråt och basisten var så snäll att han gav mig en singel på köpet. Sven-Fredrik jammade hårt och var riktigt brutal på sitt trumset och körde intressanta samplingar. Lokala duon Elektronhjärna avslutade fredagen och röjde loss ordentligt med publiken.
Lördagen startade med AKB som spelade tung, men hoppfull ambient och hon bjöd på två nykomponerade stycken som kanske kommer med på ett nytt album hon påbörjat. Nano Ona var minst lika bra som ifjol med lätt trance, och i år sjöng hon också. F**tevangeliet bjöd på en humoristisk teatralisk upplevelse, där samhällskritiken lyste igenom och de bjöd med oss till rymdskeppet Aniara för att lämna denna planet. Snake Oil Society var ett nytt band för mig som spelade Primus-liknande musik, iklädda grismasker. Bolagsägaren och artisten Slim Vic visade upp sina mästerliga konster. Start med lite lugnare svart ambient som mer och mer ökade för att slutligen bli gabbertechno. Publiken röjde på, och sista artisten Ragnar Atari (som var en ny bekantskap för mig) hade en tacksam uppgift att gå på scenen efter detta och spelade vidare med stenhård Acid. Efter ett kortare rave samlades vi vid lägerelden ("landningsplatsen") och blev upplockade på rymdskeppet, dvs dansade "raketen" tillsammans

. Jag kommer definitivt delta nästa år också