Carlsson OA-116 i Höganäs och på torget för 8 000 kronor:
https://www.hifitorget.se/visa_annons.p ... 207225.htmGillar Du högtalare som ser ut som totempålar eller bautastenar (eller Londons publika sopkorgar

) så kan Du sluta läsa här.
OA-116 gör sig estetiskt väldigt väl i modernt möblerade rum. I termer av coolhet så slås dom endast av OA-2212 som dock kan upplevas ta liiiite för mycket plats i ett vardagsruxm. Dom låter bra på rimliga ljudnivåer och ger en fantastiskt luftig ljudbild, perfekt i ett vardagsrum som kanske fungerar mer som umgängesplats än lyssningsrum. Dom har sina begränsningar men vid rätt tillfällen och med rätt musik så gillar jag mitt eget par. Mycket.
Dessa är svarta m vad som skrivs små färgflagor. Min erfarenhet är att sådant och skador orsakade av ovarsamma dammsugaroperatörer fixas med en svart tuschpenna. Nyligen omkantade av i carlssonsammanhang känd och kunnig faktisktian.
8 tsek är ett par, eller t o m flera, tusenlappar under vad spelbara OA-116 brukar gå för. För den som vet vad hen söker så är detta en god affär.
Gissar att transport från NV Skåne till 08:a kan ordnas med hjälp av Faktiskt Express om affären stängs i närtid, skicka PM i så fall.
(Jag känner inte säljaren men känner en som känner säljaren.)
" ... probably the best loud-speaker in the world"