Moderator: Redaktörer
eljulio skrev:Maarten. Allt detta du har bidragit med till forumet tillsammans med I-or mfl. borde egentligen samlas ihop på något sätt i ett "best of faktiskt". Jag har en egen tråd som jag tycker är bra, mest med tanke på I-ors bidrag kopplat till ingejörsmässighet kopplat till design och konstruktion av SB-1 (soffsubben). Såvitt jag kan bedöma (läs kunskap djup som ett fågelbad), har vi här samlad kunskap som skapar förutsättningar för ett recept på mest välljud per satsad krona och det är ju inte så illa.
Maarten skrev:Ja, håller med Sammel och hoppas Magnus startar en tråd om sitt bygge!
steveo1234 skrev:Det där ser ut som en IB med 4 element. Kan det vara så?
rikkitikkitavi skrev:OMG!
Här måste konsumeras Churchillska mängder virre innan jag är genom.
Tack! Inte minst för allt ditt arbete.
Maarten skrev:rikkitikkitavi skrev:OMG!
Här måste konsumeras Churchillska mängder virre innan jag är genom.
Tack! Inte minst för allt ditt arbete.
Ja, det blev lite mycket text.(Mycket text beroende på att jag var nybörjare men också att jag under arbetet fick omvärdera en hel del av det som skrivits och fokuserats på. Lärorikt dock).
elJulio o RSG, det finns ju många fler trådar som borde i någon lista, t ex utäver Soffsubben, RSG's egna tråd, Gustafs båda rörbyggen, Glebsters väggsubb, Juanths fyrvägare m fl.
@Magnus, förstår, en tråd kan ju vara läge när det är dags att sätta i elementen.
MagnusÖstberg skrev:Maarten skrev:Ja, håller med Sammel och hoppas Magnus startar en tråd om sitt bygge!
Det kommer, men jag är så långsam att alla skulle somna om tråden var i realtid. Den kommer när det är klart. Tankarna har funnits länge, men det har saknats rätt förutsättningar och nu fanns det. Redan när huset köptes sattes en plan.
Men det var med inspiration härifrån jag fick tummen ur:
viewtopic.php?f=3&t=71958
Fantastiskt fint jobb av Glebster!steveo1234 skrev:Det där ser ut som en IB med 4 element. Kan det vara så?
Det är inte mer intressant än 4 av de planerade 8 slutna baslådorna väggen kommer ha. Men det känns trevligt att visuellt bara ha 4 små gluggar som kanske kan döljas lite finurligt istället för +230 liter baslåda synligt..
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 2 gäster