Dåså... vi hamnade på rull igen och denna gången fortsatte vi mot nordost.
Vart hamnar man då måntro?
Kålmården?
njae... vi fortsatte lite längre än så.
Först tar vi ett litet steg tillbaka till V8:s hifirack och åminner oss en liten krabat.
Vad var det med den då?
Jo, den skulle med hit:
Dedär högtalarna har vi sett tidigare...
Jomänvisst, vi är hemma hos Morello.
För att skämma bort oss lite förutom med trevlig musik bjöds vi givetvis på espresso.
Mycket diy i racket blir det. och trevligt lät det också.
Mitt uppe i alltihopa hittade vi en äkta raritet. Beltmoddade hörlurar där moddningen var utförd av mr Belt i egen hög person...
Om det gjorde skillnad? Enorm...
Slutsteget får också vara med på bild.
Efter att paketet hade lämnats propsade Slartibartfast att vi skulle köra halvvägs till nordkap från Morello räknat och visitera det Slartibartfast:a hemmet.
V8 var inte den som var den utan lät sig väl smaka av den utmärkta ölen.
Givetvis vart det lite lyssning här också.
Fjärrkan går inte av för hackor...
Fråga mig inte hur det blev såhär...
Efter en promenad runt i området där Slarten bor begav vi oss söderut in mot stan igen.
Närmare bestämt mot en välkänd källare belägen i Lahäll.
Där slöt Knoppen, Morello och IÖ upp.
Vi begav oss iväg för att äta en bit thailändsk mat innan vi återvände till källaren.
Mycket riktigt hittade vi svaret på vad som ibland måste tas till när man har för kraftiga slutsteg, nämligen en klassisk powersoak som kan dubblera som brödrostningsanordning.
Men vad var det vi såg i bakgrunden på föregående bild?
Vi kikar närmare...
Den där har jag sett förr...
Jodå. Diskantplattan till OA60!!! Det var alltså här den slutligen dog??
Kvällens lyssningsobjekt.
Kvällen, och för all del den tidiga morgonen avslutades med en film, Flying daggers.
Givetvis avhandlades det ett par ord Carlsson också innan avfärd...
Trötta och dana återvände vi in mot city för lite välförtjänt sömn. Själv gick jag hela dagen på alvedon för att hålla den otrevliga febern stången.