Brummar de, så går det bort direkt tyvärr. Är allergisk emot oljud ifrån elektroniken. Jag vill höra musik, inte brum av något slag. Det är ett av problem att jag skulle tex. vilja något äldre trisse steg ifrån Nad, men de för oväsen för ofta tyvärr.

Och de verkar vara svårt av någon anledning

att få de tysta som de var en gång i tiden. Äldre trisse steg ifrån Nad påminner en del om rörljud i mina öron. Gamla Proton steg verkar oftast vara tysta, jag har haft ett. Men de är inte riktigt lika upplösta som Nad:arna får jag för mig och sedan har priserna på dem blivit orimliga tycker jag. Dvs. jag är förtjust i en del gamla grejer, men det gäller att hitta rätt exemplar som är någorlunda friskt och hjälp att få det "tyst" och det verkar vara "mycket svår kombi".

Mitt enda val är kanske ett Proton till slut om jag ska kunna drömma tillbaka till ett ljud som spelar musik och inte opererar musiken så det låter något annat än musik. En del högtalare nuförtiden måste man ha viss elektronik till för att det i huvud taget ska gå och lyssna på dem då de är mer eller mindre kliniska i ljudet. Jag är mer åt hållet där högtalaren passar med olik elektronik efter olika smak. Den här fåran som massan på forat strävar efter med ofärgat återgivning eller helt neutral med mätdata som säger rätt saker är inte riktigt min grej utan mina "öron ska trivas i första hand" och då kan det bli oväntade val ibland. Men, jag gillar tex Nad 275Bee och det är neutralt och till rätt högtalare så skulle det funka. Jag gillar helt enkelt att "testa och utforska olika elektronik och högtalare".
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten och Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.
Audiofil som tycker om "naturligt" ljud och riktigt feta kablar.