Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:Jag kommer vara där, strax efter tio på söndagen. Har du några plattor som ska rippas, ta med dem
Vad hände med din Mapleknoll, förresten?
hifikg skrev:Den exporterades söderut m h a en groda
pLudio skrev:En DAC för de kabeltroende; Regal DAC101 med solida silvertrådar till XLR- och RCA-kontakterna, R-2R NOS AD1862N DAC chip samt hemligt DAC-filter i plåtburkarna.
Bill50x skrev:hifikg skrev:Den exporterades söderut m h a en groda
En fransman?
/ B
pLudio skrev:En DAC för de kabeltroende; Regal DAC101 med solida silvertrådar till XLR- och RCA-kontakterna, R-2R NOS AD1862N DAC chip samt hemligt DAC-filter i plåtburkarna.
hifikg skrev:Och Jan-Eric Persson, Opus 3, var där, alltid trevligt att byta några ord med en legendar. Nu vet jag vad Eric Bibb's första album heter, trodde jag hade kläm på det, men icke. Nu har jag det och konstaterar att J-E säljer CD till högst rimliga priser, 140 spänn för en SACD-utgåva.
hifikg skrev:Innuos med mola mola och den "välkända" Tambaqui dacen (kostar strax under 200.000) använde även kabellyftare. Utan att nå några högre välljudshöjder. Tråkigt och burkigt. Kan ha berott på rummet eller så var det för att vi anlände dit direkt efter en lysande uppvisning av Marten. Innuos spelade Joe Cocker när jag var där. Låter mycket bättre hemma. Pyramiden är någon slags strömrenare/grenuttag. En fet kabel (inte lika fet som Coconut) gick in i den o därifrån gick alla kablar till apparaterna.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster