Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Nattlorden skrev:Ny adapterplatta då också. Vad ligger de diskanterna på? 1500-2000/styck eller ännu mer?
Fast filtermodifikation är nog det jag skulle vara minst sugen på....
Nattlorden skrev:Ny adapterplatta då också. Vad ligger de diskanterna på? 1500-2000/styck eller ännu mer?
avr7000 skrev:Ja här behövs verkligen adapterplatta.... annars ramlar diskanten ner genom hålet![]()
Hjalmar_Branting skrev:Nattlorden skrev:Ny adapterplatta då också. Vad ligger de diskanterna på? 1500-2000/styck eller ännu mer?
270euro/st men de verkar vara slut på soundimports.
schmutziger skrev:Hjalmar_Branting skrev:Nattlorden skrev:Ny adapterplatta då också. Vad ligger de diskanterna på? 1500-2000/styck eller ännu mer?
270euro/st men de verkar vara slut på soundimports.
Det är för paret, inte styck. Tack o lov
Hjalmar_Branting skrev:2150kr/st hos Finnarna och finns på lager.
steglund skrev:Hjalmar_Branting skrev:2150kr/st hos Finnarna och finns på lager.
"2 pieces in Stock" - först till kvarn...
Hjalmar_Branting skrev:steglund skrev:Hjalmar_Branting skrev:2150kr/st hos Finnarna och finns på lager.
"2 pieces in Stock" - först till kvarn...
Bara att ta ungarnas julklappspengar och köpa en egen ljudklapp
MagnusÖstberg skrev:Samla ihop ett gäng som vill ha, så ordnar jag köp direkt från Bliesma.
steglund skrev:MagnusÖstberg skrev:Samla ihop ett gäng som vill ha, så ordnar jag köp direkt från Bliesma.
Jag är nog också med på ett par, även här med förutsättningen att projektet med filteranpassningen blir lyckat.
Administrerar du @MagnusÖstberg eller vill du att någon annan gör det?
avr7000 skrev:Filter kommer att vara "samma", elektriskt 2 ordning Butterworth vid typ 2700 Hz.
Oa51 är en låda där man lyssnar i 30 grader off-axis riktning primärt men där "on-axis" hjälper till i energirespons i rum med takreflex etc.. Har med andra ord få likheter med "vanliga" högtalare.
Elementets 30 grader off-axis respons blir då viktig.
SB26 ADC och T25A är i detta avseende ganska lika.
När det gäller kurvor ovan så skulle väl SB26 ACD köras på 7,5V för att jämföras med T34B (givet deras känslighet)
Oavsett... SB26ADC låter som en stenkross i jämförelse med T34A (OA51.Purifi) på de ganska starka nivåer jag brukar lyssna.
Vi vill se om den generellt bättre ljudkvalitén i T25A och dess större linjära slaglängd kan få OA51.N MkII att närma sig OA51.Purifi i diskant-kvalité.
Stefan
Imperial-Blomman skrev:Ja tycker att diskant nivån e lagom i 51.N.
Å där e energi toppen vid 5KHz fixxad.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster