Peter Steindl?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
xmag

Re: Peter Steindl?

Inläggav xmag » 2024-11-06 18:29

Nä, nu får ni, sluta, jag hinner ju inte med något annat om jag skall lyssna på ståpälsmusik hela tiden...
Mer av detta finns här: https://www.xmag.se/
Människan värmer upp Jorden, nu måst vi se till att stoppa uppvärmningen innan det går riktigt illa.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Re: Peter Steindl? avdelningen illusion

Inläggav petersteindl » 2024-11-15 16:11

Hittade en intressant bild med lite speciella "linjer".

Frågan är om linjerna är parallella eller vinklade i förhållande till varandra? Det gäller först och främst de horisontella. Vad tycker ni?

LINJER.jpg
LINJER.jpg (229.8 KiB) Visad 5070 gånger

Detta är avdelningen illusion. Det finns mycket sånt men jag har fastnat för just denna bild. Det finns massor med olika exempel på optisk illusion gällande synen.
Det finns även exempel på ljudillusioner d v s gällande hörseln. Återkommer till det vid rätt tillfälle.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2024-11-15 17:03

Frågan är varför dom vertikala ser raka ut, även om man vrider bilden 90 grader?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
xmag

Inläggav xmag » 2024-11-15 19:00

Mätte med det digitala skjutmåttet men den måst mäta fel för de vågräta linjerna har exakt samma mått mellan varandra men jag ser ju tydligt att de är sneda....
(måste skriva det "digitala skjutmåttet" för före att åka upp några snäpp i statusen...)
Människan värmer upp Jorden, nu måst vi se till att stoppa uppvärmningen innan det går riktigt illa.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2024-11-15 19:08

:D Bilden är helt sanslös.

paa skrev:Frågan är varför dom vertikala ser raka ut, även om man vrider bilden 90 grader?

Jag har funderat på det också. Det går säkert att klura ut. Det intressanta är hur totallurad synen blir av denna bild. Det finns en hel del illusioner som har sin grund i adaption och normalt sett så kan sådana bilder ge upphov till 2 skilda synupplevelser som kan vara antingen den ena eller den andra men inte bägge samtidigt.

Själv använde jag dock inte ordet rakt/raka, då jag skrev mitt inlägg, eftersom det i detta fall gäller parallellitet. En linje kan ju gå i vilken riktning som hels och är fortfarande rak.
En linje är en typisk vektor, eller snarast riktningen hos vektorn. Längden på vektorn är dess magnitud. Man kan säga att en linje är en vektor med oändlig magnitud.
På engelska heter det rectilinear. A line.

Bild

Flera linjer på ett och samma plan där linjerna aldrig korsar varandra är parallella.

Wiki+PS skrev:In mathematics, physics, and engineering, a Euclidean vector or simply a vector, sometimes called a geometric vector or spatial vector.
A vector is a geometric object that has magnitude which is the length of the vector and a direction.
Euclidean vectors can be added and scaled to form a vector space.
A vector quantity is a vector-valued physical quantity, including units of measurement, formulated as a directed line segment.

Det finns 2 intressanta fysikaliska aspekter på en linje.
1. Linjär rörelse/Linear motion.
2. Linjär förflyttning/Rectilinear propagation. Propagation = spridning, överföring, transmission, utbredning, uppdrivning.

Båda dessa aspekter är tillämpbart på fenomenet Ljud.

1.
Wiki+PS skrev:Rectilinear motion, also called Linear motion, is a one-dimensional motion along a straight line, and can therefore be described mathematically using only one spatial dimension.
The linear motion can be of two types:
A. uniform linear motion, with constant velocity (zero acceleration);

and

B. non-uniform linear motion, with variable velocity (non-zero acceleration).
The motion of a particle (a point-like object) along a line can be described by its position x, which varies with t (time).

2.
Rectilinear propagation describes the tendency of waves to travel in a straight line.
Waves do not deviate when travelling through a homogeneous medium, which has the same refractive index throughout; otherwise, waves experience refraction. Even though a wave front may be bent, the individual rays are moving in straight lines. Rectilinear propagation is only an approximation.
The rectilinear approximation is only valid for short distances. in reality, a wave and has a tendency to spread out over time and distance. The distances for which the approximation is valid depends on the wavelength.

Normalt sett förknippar man ordet motion/rörelse hos ljud med partikelhastighet och partiklarnas rörelse fram och tillbaka, medans "propagation" är själva ljud-vågens utbredning med dess våghastighet/utbredningshastighet i det specifika mediet exempelvis luft. Det är två helt skilda hastigheter.
Så länge det handlar om konstant hastighet d v s utan acceleration så är det Rectilinear propagation.
Partikelhastigheten uppstår med tillförd kraft och därmed acceleration d v s acceleration finns med i spelet.

Detta med hastighet kontra acceleration återkommer jag till. Båda är intressanta företeelser, och speciellt skillnaden dem emellan.
Newton insåg detta och Einstein likaså, samt en mängd eller kanske alla vetenskapsmän däremellan. Einstein införde dock 1 parameter ytterligare till Newtons lag som utökar Newtons lag, obs! inte omkullkastar!
Det intressanta är hur identiskt lika båda deras hypoteser/lagar är då man analyserar bådas lagar utifrån skillnaden mellan acceleration kontra hastighet.
Då jag gjorde det, höjde jag på ögonbrynen.

Jag visade bilden med linjerna i mitt förra inlägg eftersom jag direkt kom att tänka på ljud.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2024-11-15 23:08

Ja jo men det var inget svar på min fråga, och inte heller ett svar på vad som händer parallella linjer där universum tar slut!
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2024-11-16 00:46

paa skrev:Ja jo men det var inget svar på min fråga, och inte heller ett svar på vad som händer parallella linjer där universum tar slut!

Ok, i korsningarna finns det figurer som ser ut som ett ruter och detta ruter är lite vridet, antingen moturs eller medurs runt sin mittpunkt.
I vertikalled på varje linje alternerar vridningen moturs kontra medurs varannan gång. Det är som om vridningen pendlar fram och åter kring en lodrät linje.
Det skulle kunna bidra till att de vertikala linjerna bibehålls raka, vertikala och parallella med varandra.

I horisontalled så är vridningen åt samma håll längs med en hel linje och på varannan horisontell linje är det alltid medurs, medans på de mellanliggande horisontella linjerna är det alltid moturs längs med hela linjen.
Det skulle i så fall kunna bidra med att linjerna ter sig vridna i viss vinkel och om vartannat. Då ser de inte parallella ut.

Det är en mycket stark illusion. Det går inte att styra hjärnan bort från denna illusion. Man kan kisa med ögonen så man nästan inte ser och då kan man få till parallella linjer.

Men även om man blundar på ena ögat så ändrar det ingenting. Följer man de svarta linjerna i horisontalled ser de ut att vara parallella och lika stora. Det är inte en vanlig enkel illusion. Det är en optisk total synvilla.

Det finns faktiskt hyffsat enkla svar gällande vad som händer gällande detta med rätlinjighet vid universums slut och början. Jag har faktiskt snuddat vid det lite. Svaret ligger i det som utgör skillnaden mellan konstant hastighet och acceleration. Kommer att ge mitt svar så småningom.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2024-11-17 18:29

Tittar just nu på denna.

Det är intressant att se hur många forskare som innerst inne anser att forskningen trätt in på fel väg helt och hållet och där korruption och bestickning tagit över så pass mycket att ingen forskare i smeten officiellt vill yttra sig. Anonymt funkar och även att ta sig ut ur smeten och därefter yttra sig. Det är som i religiösa sekter. Inavel brukar trasa sönder befintligt DNA. Systemet blir sjukt och ger missfoster.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
xmag

Inläggav xmag » 2024-11-17 19:01

Eller "vem fan kan man tro på" som någon sjöng. Kanske tjejen i videon är en sådan man inte kan tro på, vem vet.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2024-11-17 19:20

xmag skrev:Eller "vem fan kan man tro på" som någon sjöng. Kanske tjejen i videon är en sådan man inte kan tro på, vem vet.

Du väljer själv. Var och en väljer själv. Ingen kan ha en tro för någon annan. Man kan dock ha liknande och även samma tro.

Det viktiga är vad som sägs och vad som görs. Man får specificera sina invändningar. Kan man inte det, så har man inga invändningar.

Mvh
Peter

JM

Inläggav JM » 2024-11-17 19:26

petersteindl skrev:Tittar just nu på denna.

[ YouTube ]

Det är intressant att se hur många forskare som innerst inne anser att forskningen trätt in på fel väg helt och hållet och där korruption och bestickning tagit över så pass mycket att ingen forskare i smeten officiellt vill yttra sig. Anonymt funkar och även att ta sig ut ur smeten och därefter yttra sig. Det är som i religiösa sekter. Inavel brukar trasa sönder befintligt DNA. Systemet blir sjukt och ger missfoster.

MvH
Peter

Jag betalar för att stötta Sabine Hossenfelder sedan länge. Hon forskade länge på strängteori men enligt henne kom aldrig några praktiska resultat. Matematiken blev ett självändamål skild från verkliga fysikaliska observationer. Hon är ovanligt trovärdig inom många områden. Gillar de flesta av hennes skarpa analyser. Även hon har sina fel utanför hennes kompetensområde.
"Psykoakustikforskningen" är en bottennapp jämfört med Sabines eleganta skarpa analyser där fysiker amatörforskar inom hörandet - fysiologin/psykologin relativt fysiken. Har över 3000 original studier i min databas. Bara en handfull av dessa studier uppfyller kraven för att publiceras i medicinska/psykologiska tidskrifter. Resten är slarvigt tyckande med sannolikt bra fysikaliska delar utan signifikanta kopplingar till hörandet.
Inom medicinsk forkning där jag varit verksam är ribban mycket högre. Här gäller liv eller död. Det går inte att fuska utan stora fatala konsekvenser. Speciellt inom neuro-forskningen är utvecklingen exponentiell. Här finns ingen stagnation. Största problemet är nepotismen inom/mellan institutioner.
T.o.m Floyd/Olives stora dyra studie gäller bara i Harmans stora lyssningsrum. Deras extrapolering till andra rum håller inte psykologiskt/fysiologiskt. Storleken spelar roll. Hörandet är mycket mer komplex även om fysiken kan tycka vara klar.

Inom mitt kompetensområde tog jag fram en metod att med hög sannolikhet påvisa faktiska svårpåvisade hjärntumörer med hjälp av antimateria mm som nu används på alla större sjukhus över hela globen. Det tog två veckor få artikeln publicerad. MR o CT missade ofta dessa tumörer.

JM
Annihilerar antimateria. Beauty is in the Brain of the Listener. "Kill your Darlings" => Scientific Progress.

Användarvisningsbild
pingvinen

Inläggav pingvinen » 2024-11-17 20:26

petersteindl skrev:
xmag skrev:Eller "vem fan kan man tro på" som någon sjöng. Kanske tjejen i videon är en sådan man inte kan tro på, vem vet.

Du väljer själv. Var och en väljer själv. Ingen kan ha en tro för någon annan. Man kan dock ha liknande och även samma tro.

Det viktiga är vad som sägs och vad som görs. Man får specificera sina invändningar. Kan man inte det, så har man inga invändningar.

Mvh
Peter

Förutsätter inte det en fri vilja, som vi diskuterat tidigare.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2024-11-17 22:32

Jag förutsätter en fri vilja, ja.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2024-11-17 23:57

JM skrev:
petersteindl skrev:Tittar just nu på denna.

[ YouTube ]

MvH
Peter

Jag betalar för att stötta Sabine Hossenfelder sedan länge. Hon forskade länge på strängteori men enligt henne kom aldrig några praktiska resultat. Matematiken blev ett självändamål skild från verkliga fysikaliska observationer. Hon är ovanligt trovärdig inom många områden. Gillar de flesta av hennes skarpa analyser. Även hon har sina fel utanför hennes kompetensområde.

"Psykoakustikforskningen" är en bottennapp jämfört med Sabines eleganta skarpa analyser där fysiker amatörforskar inom hörandet - fysiologin/psykologin relativt fysiken. Har över 3000 original studier i min databas. Bara en handfull av dessa studier uppfyller kraven för att publiceras i medicinska/psykologiska tidskrifter. Resten är slarvigt tyckande med sannolikt bra fysikaliska delar utan signifikanta kopplingar till hörandet.

Inom medicinsk forkning där jag varit verksam är ribban mycket högre. Här gäller liv eller död. Det går inte att fuska utan stora fatala konsekvenser. Speciellt inom neuro-forskningen är utvecklingen exponentiell. Här finns ingen stagnation. Största problemet är nepotismen inom/mellan institutioner.
T.o.m Floyd/Olives stora dyra studie gäller bara i Harmans stora lyssningsrum. Deras extrapolering till andra rum håller inte psykologiskt/fysiologiskt. Storleken spelar roll. Hörandet är mycket mer komplex även om fysiken kan tycka vara klar.

Inom mitt kompetensområde tog jag fram en metod att med hög sannolikhet påvisa faktiska svårpåvisade hjärntumörer med hjälp av antimateria mm som nu används på alla större sjukhus över hela globen. Det tog två veckor få artikeln publicerad. MR o CT missade ofta dessa tumörer.

JM

Jag vet inte vilka forskningsartiklar du har inom psykoakustiken. De böcker och artiklar jag har inom psykoakustiken tillhör det yppersta inom forskning som jag sett. Då vill jag påpeka att inom psykoakustiken, sedan 15-20 år tillbaka företrädelsevis, är de forskningsrapporter jag läst, till 70 % skrivna och utförda av neuro-scientists och fysiologer samt ungefär 20 % psykologer och 10 % akustiker. De jobbar tillsammans. Flera av dessa är även verksamma inom audiologi.

Jag förstår därför inte din illvilja mot psykoakustiken och psykoakustiker. Det stämmer inte med verkligheten, som jag ser det.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2024-11-18 00:48

JM skrev:Inom mitt kompetensområde tog jag fram en metod att med hög sannolikhet påvisa faktiska svårpåvisade hjärntumörer med hjälp av antimateria mm som nu används på alla större sjukhus över hela globen. Det tog två veckor få artikeln publicerad. MR o CT missade ofta dessa tumörer.

JM

Det är tamejf-n stort, fullt i klass med vad Erik och Stig åstadkom inom sina kompetensområden. Jag bugar mig! Djupt.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
xmag

Inläggav xmag » 2024-11-18 01:45

Jag reagerade också på detta! Har vi en sådan storhet bland oss? Jag bugar djupt!!

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2024-11-18 14:54

JM skrev:Inom mitt kompetensområde tog jag fram en metod att med hög sannolikhet påvisa faktiska svårpåvisade hjärntumörer med hjälp av antimateria mm som nu används på alla större sjukhus över hela globen. Det tog två veckor få artikeln publicerad. MR o CT missade ofta dessa tumörer.

JM

Det där verkar som en bra insats. Jag har en fråga. Du skriver antimateria. Menar du verkligen antimateria? Jag är lite nyfiken och eftersom du tar upp det, så frågar jag.

Eller menar du kanske antikroppar, som har med proteiner att göra och används av immunförsvaret. Men du skriver påvisa som syftar på att detektera hjärntumörer. Fast, det är väl det antikroppar gör d v s detekterar främmande partiklar och faror för kroppen och sedan eliminerar dessa med hjälp av proteiner, på något sätt. D v s, misstänker man viss typ av svårdetekterad åkomma (elaka saker) som immunförsvaret missat, så kanske man kan styra och hjälpa kroppens eget immunförsvar ett detektera och känna igen det elaka och samtidigt åtgärda problemet med att börja bryta ned det elaka. Jag spånar lite.

Eller menar du något annat?

Mvh
Peter

Användarvisningsbild
LeifB
Trollkarl

Inläggav LeifB » 2024-11-18 15:12

Har ett nummer av Hifi&Musik med dina högtalare Peter från 2014.
Om man skulle vilja lyssna på dom, var ska man vända sig till? Har du några par kvar?

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator

Inläggav I-or » 2024-11-18 16:43

petersteindl skrev:

JM

Det där verkar som en bra insats. Jag har en fråga. Du skriver antimateria. Menar du verkligen antimateria? Jag är lite nyfiken och eftersom du tar upp det, så frågar jag.

Eller menar du kanske antikroppar, som har med proteiner att göra och används av immunförsvaret. Men du skriver påvisa som syftar på att detektera hjärntumörer. Fast, det är väl det antikroppar gör d v s detekterar främmande partiklar och faror för kroppen och sedan eliminerar dessa med hjälp av proteiner, på något sätt. D v s, misstänker man viss typ av svårdetekterad åkomma (elaka saker) som immunförsvaret missat, så kanske man kan styra och hjälpa kroppens eget immunförsvar ett detektera och känna igen det elaka och samtidigt åtgärda problemet med att börja bryta ned det elaka. Jag spånar lite.

Mvh
Peter

Nu är jag inte JM, men PET-tekniken (positronemissionstomografi, vilken utnyttjar injicering av radioaktiva substanser) som jag antar att han syftar på går tillbaka till 1930-talet:

Henry N. Wagner Jr skrev:The development of positron emission tomography (PET) illustrates how advances in basic science translates into benefits for human beings. In 1930 Ernest Lawrence and co-workers conceived of the cyclotron. By 1938 Lawrence, Livingston, et al had designed a “medical cyclotron”. The subsequent production of C-11, N-13, O-15, and F-18 found many uses in medical and physiologic research. The introduction of F-18 deoxyglucose represents another major step toward practical clinical use of positron-emitting tracers. We have now achieved the transition from the postulation of the existence of positrons to their use in a wide variety of diseases.

https://www.sciencedirect.com/science/a ... 9898800275

https://en.wikipedia.org/wiki/Positron_ ... tomography
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

JM

Inläggav JM » 2024-11-18 19:17

petersteindl skrev:

JM

Mvh
Peter

Positroner. Positiva elektroner är antimateria.

Skärmavbild 2024-11-18 kl. 15.31.35.png
Skärmavbild 2024-11-18 kl. 15.31.35.png (151.15 KiB) Visad 4551 gånger

https://en.wikipedia.org/wiki/Fluorodeoxyglucose_(18F)

Jag injicerade högradioaktiv spegelvänd glukos i patienter med misstänkta tumörer i hjärnan. Hjärntumörer växer till skillnad från normal hjärnvävnad och behöver massor med glukos. Nu var glukosen jag använde spegelvänd jämfört med en vanlig glukosmolekyl. I andra enzymsteget i cellen stoppades nedbrytningen pga inkongurens. Kvar i tumörcellan förblev den spegelvända positron strålande molekylen ometabnoliserad viket är en stor fördel.

På Karolinska Sjukhuset utanför mitt fönster på gräsmattan stod en cyklotron. Cyklotronen fixade isotopen fluor-18. Sluga kemister lurade in F-18 i glukosmolekylen. Halveringstid 110 minuter så det var lite bråttom. Fluor-18 sönderfaller under avgivande av positroner. Då hjärnan har gott om elektroner så träffade positronen en elektron inom ett försumbart avstånd. När antimateria träffar materia omvandlas massan till energi i forma av 2 samtidiga nästan 180 tradiga gamma stålar med en viss energi. I den hemmagjorda positron emissions tomografi kameran, PET, registrerade bara samtidiga 180 gradiga sönderfall. Alla andra gammastrålar filtrerades bort. Mha hemmagjorda algoritmer kunde vi lokalisera var i rymden annihilationen hade skett.

Patienterna hade huvudsakligen metastaser, diameter under 25 mm, vilka var bestrålade med Karolinskas strålkniv. Hos de flesta flesta patienterna försvann tumörerna efter bestrålningen. Hos några få patienter fortsatte tumörerna att växa och ladda kontrast på CT o MR. I början opererades patienterna pga misstanke på tumör progress. Analyser av bortopererade preparat visade att många patienter inte alls hade någon tumör utan helt sönderstrålad död tumörvävnad utan minsta tecken på levande tumörceller. Nekros.
Analysen av PET-bilderna bilder var super enkel. Fanns krockar mellan antimateria med materia strålade tumören likt en sol på bilderna. Var det ett svart hål på bilderna på platsen för tidigare tumören fanns inga tumörceller kvar - nekros. Patienten var botad.

Skärmavbild 2024-11-18 kl. 16.46.26.png
Skärmavbild 2024-11-18 kl. 16.46.26.png (543.98 KiB) Visad 4551 gånger

Nekros. Botad patient.

Skärmavbild 2024-11-18 kl. 16.45.18.png
Skärmavbild 2024-11-18 kl. 16.45.18.png (367.6 KiB) Visad 4551 gånger

Kvarvarande tumör. Jfr andra sidan. Till operation.

Recurrent tumor vs radiation effects after gamma knife radiosurgery of intracerebral metastases: diagnosis with PET-FDG
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8126264/

JM
Senast redigerad av JM 2024-11-18 19:26, redigerad totalt 1 gång.
Annihilerar antimateria. Beauty is in the Brain of the Listener. "Kill your Darlings" => Scientific Progress.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2024-11-18 19:24

Jättespännande info! Stort tack till båda. :)

Mvh
Peter

Användarvisningsbild
xmag

Inläggav xmag » 2024-11-18 21:13

Samma här!

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2024-11-18 23:57

En vacker dag får hela Faktiskt en inbjudan till Nobelfestligheterna. Dags att börja tråckla på sin frack.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2024-11-19 03:22

LeifB skrev:Har ett nummer av Hifi&Musik med dina högtalare Peter från 2014.
Om man skulle vilja lyssna på dom, var ska man vända sig till? Har du några par kvar?

De finns ej i några butiker sedan en tid tillbaka.

De finns hos kunder. Skicka gärna ett PM, så svarar jag på frågor.

Den ena bilden på sida 9 är från en faktisktmedlem som har Mk2.

Efter en uppgradering sedan en tid tillbaka heter de Bremen 3D8 Mk2.

Jag passar på att lägga in bilder ur affärsplan med bl.a. senaste installation av 8 par i en restaurant i Oslo.

BREMEN 3D8 Mk2 B2B - B2C_Sida_01-144.jpg
BREMEN 3D8 Mk2 B2B - B2C_Sida_01-144.jpg (706.98 KiB) Visad 4400 gånger

BREMEN 3D8 Mk2 B2B - B2C_Sida_03-144.jpg
BREMEN 3D8 Mk2 B2B - B2C_Sida_03-144.jpg (596.7 KiB) Visad 4400 gånger

BREMEN 3D8 Mk2 B2B - B2C_Sida_04-144.jpg
BREMEN 3D8 Mk2 B2B - B2C_Sida_04-144.jpg (816.39 KiB) Visad 4400 gånger

BREMEN 3D8 Mk2 B2B - B2C_Sida_05-144.jpg
BREMEN 3D8 Mk2 B2B - B2C_Sida_05-144.jpg (453.52 KiB) Visad 4400 gånger

BREMEN 3D8 Mk2 B2B - B2C_Sida_09-144.jpg
BREMEN 3D8 Mk2 B2B - B2C_Sida_09-144.jpg (540.72 KiB) Visad 4400 gånger

BREMEN 3D8 Mk2 B2B - B2C_Sida_10-144.jpg
BREMEN 3D8 Mk2 B2B - B2C_Sida_10-144.jpg (607.6 KiB) Visad 4400 gånger

MvH
Peter

Användarvisningsbild
xmag

Inläggav xmag » 2024-11-19 03:29

Jag har mätt lite på "setuppen" jag tänkt använda till mina nya OA-högtalare som jag har en tråd om, dock med billiga element än så länge. När jag tycker det låter och sprider på bästa sätt hamnar elementplaceringen farligt nära Bremen 3D8 Mk2:s elementplacering fast med en 8 tums mellanregister. Detta kommer dröja för jag vill att det skall bli bra utan att likna någon annan allt för mycket.

Användarvisningsbild
LeifB
Trollkarl

Inläggav LeifB » 2024-11-19 07:09

Tack Peter!
Fina bilder.

Mvh Leif

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2024-11-19 11:03

Snygga bilder, bra kampanjmaterial, helsidor och uppslag i H&M, eller är det Veckans Affärer som gäller?

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2024-11-19 23:28

Tackar! Bilderna är några sidor ur en affärsplan. Det är inget annonsmaterial.

MvH
Peter

Hjalmar_Branting

Inläggav Hjalmar_Branting » 2024-11-27 23:40

Har tillbringat några dagar i Bremen på tjänsteförrättning,trevlig stad med en härlig julmarknad just nu.
Tanke som slog mig,har dina högtalare någon anknytning till staden Bremen?

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2024-11-28 04:22

Hjalmar_Branting skrev:Har tillbringat några dagar i Bremen på tjänsteförrättning,trevlig stad med en härlig julmarknad just nu.
Tanke som slog mig,har dina högtalare någon anknytning till staden Bremen?

Nej, är det korta svaret.

Det längre svaret ser ut så här. Det är en bild i Bremens affärsplan.

PETER STEINDL - FOUNDER and CREATOR.jpg
PETER STEINDL - FOUNDER and CREATOR.jpg (632.7 KiB) Visad 3073 gånger

MvH
Peter

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi