Lyssnade på sådana hos Akkelis, tyckte inte de lät så bra, lät instängt på något vis men musikmaterialet var obekant. Var första besök i en audiobutik på väldigt länge, Akkelis har ju mängder med prylar.
Hos en kompis till min bror kunde man beställa en "lurvig" ytbehandling bestående av syntetfibrer av önskad (inom gränser) längd på härdplast. "Ståpälsen" åstadkoms mha en elektrostatisk laddning. Ytbehandlingen var förvånansvärt slitstark och oöm. Den var ganska dyr men blev ändå mycket populär. Tyvärr försvann såväl företaget (med det eggande namnet SexTex AB – hittas fortfarande på Patentverket såg jag nu) som kompisen helt plötsligt och har senare ej avhörts.
Antropomorfiera mera! Det är skönt att kunna tekniken. — TfA. Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se
Jag gjorde ett par högtalare till hatthylan i en Volvo 360, som jag lät flockas. Tyvärr blev jag påkörd i en rondell några veckor senare och bilen skrotades. Högtalarna tror jag senare såldes till en forummedlem. Var väl Seas sexåhalva med största magneten och Dynaudio D28AF.