Moderator: Redaktörer
LeifB skrev:Peter
Rekommenderar du något speciellt matrial på taket eller väggarna för dina Bremen högtalare?
Mvh
petersteindl skrev:Jag har faktisk aldrig varit i staden Bremen. Det är en gammal Hansastad. Det skall vara en fin stad. Har varit på många ställen i Tyskland men inte i Bremen. Borde besöka staden vid tillfälle.
Mvh
Peter
Hjalmar_Branting skrev:petersteindl skrev:Jag har faktisk aldrig varit i staden Bremen. Det är en gammal Hansastad. Det skall vara en fin stad. Har varit på många ställen i Tyskland men inte i Bremen. Borde besöka staden vid tillfälle.
Mvh
Peter
Trevlig stad,igår em/kväll spatserade jag runt i centrum,jul firas ordentligt så det var ett påtagligt tema.
Passade på att besöka en Hi-Fi affär också,lite av det vanliga,Dali,Sonus Faber osv.Det som stack ut var att det vr en Revox återförsäljare,såg en till affär med stora Revox skyltar men den låg för långt bort för promenad.
Bremen är tydligen känt för sina musikevenemang som kyrkokonserter och körsång,läste jag någonstans.
Så får du möjlighet så kan jag rekommendera ett besök.
Jag var på jobb ca 8mil från Bremen,Garrel heter det.Energiwende gör en insats där
Hjalmar_Branting skrev:Knallade förbi Becks Bistro![]()
Tur jag inte gick in där då,jag far illa av när det är väldigt sorl runt mig,vilket det ofta är på restauranger men här verkar det ha varit än värre än vanligt.
Hittade en trevlig Tyrolerstyle restaurang som var helt ok,fick bord lite avskilt vilket passade mig perfekt.
De hade en mkt trevlig bayersk (tror jag det var) öl,Grevesteiner som passade fint till maten.
Några potatiskanoner varken såg eller beställde jag in
hifikg skrev:Carlsberg är väl inte tyskt? O det är sannolikt världens bästa öl. finns det något bättre än den första klunken kall Carlsberg? Har provat massor av små bryggeriers öl o alltid blivit lika besviken. Det är som ormolja, priset har ingenting med smakupplevelsen att göra. Tjeckisk öl lärde jag mig uppskatta på en vinprovning (!) i Prag för många år sedan.
petersteindl skrev:hifikg skrev:Carlsberg är väl inte tyskt? O det är sannolikt världens bästa öl. finns det något bättre än den första klunken kall Carlsberg? Har provat massor av små bryggeriers öl o alltid blivit lika besviken. Det är som ormolja, priset har ingenting med smakupplevelsen att göra. Tjeckisk öl lärde jag mig uppskatta på en vinprovning (!) i Prag för många år sedan.
Nej, Carlsberg är inte Tyskt. Det är ryskt. Priset har inget med smakupplevelsen att göra, det är posenten som gäller.
MvH
Peter
VintageHiFi skrev:petersteindl skrev:hifikg skrev:Carlsberg är väl inte tyskt? O det är sannolikt världens bästa öl. finns det något bättre än den första klunken kall Carlsberg? Har provat massor av små bryggeriers öl o alltid blivit lika besviken. Det är som ormolja, priset har ingenting med smakupplevelsen att göra. Tjeckisk öl lärde jag mig uppskatta på en vinprovning (!) i Prag för många år sedan.
Nej, Carlsberg är inte Tyskt. Det är ryskt. Priset har inget med smakupplevelsen att göra, det är posenten som gäller.
MvH
Peter
Skulle gissa att det är lika Danskt som de senaste 175 åren. Dock finns inte Ryska verksamheten(Baltika) kvar då Ryska myndighet la beslag på den.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster