Moderator: Redaktörer
perstromgren skrev: Berätta gärna vilka hörlurar som gav resultatet ifråga.
perstromgren skrev:Så varför använder du hörlurar, eller inte? Berätta gärna vilka hörlurar som gav resultatet ifråga.
Morgan skrev:Jag bara njuter av känslan när musiken liksom hamnar inuti kroppen och tycks fylla hela medvetandet. Jag lever mig in i föreställningen att det var så kompositören upplevde musiken i sitt sinne då han skrev den.
IngOehman skrev:Jag använder bra lurar när jag inte har alternativet att lyssna med högtalare.
En av dem går att råda visst bot mot dock, men fortfarande slipper jag helst
för det mesta.
enJohn skrev:Morgan skrev:Jag bara njuter av känslan när musiken liksom hamnar inuti kroppen och tycks fylla hela medvetandet. Jag lever mig in i föreställningen att det var så kompositören upplevde musiken i sitt sinne då han skrev den.
Det där var en kul inställning! Måste testa att tänka så när jag lyssnar nästa gång!![]()
/en john
perstromgren skrev:Jag är ofta förvånad över att hörlurar inte används i högre utsträckning för "finlyssning", i synnerhet eftersom slutsteg plus goda högtalare kostar minst en tiopotens mer att köpa och kan användas oberoende av rummets akustik. Det finns väl ett par nackdelar: det blir helt privat lyssning och perspektivet blir fel.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 15 gäster