Kör någon fortfarande Squeezebox?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Mirage

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav Mirage » 2024-12-10 20:31

MoonMartin skrev:
Mirage skrev:En annan sak är att min Radio har slutat att fungera, men jag vet inte om det har med det nya LMS att göra. Jag har länge kört "community firmware" till både Radio och Touch utan problem. Häromveckan började radion krångla, den startade om hela tiden.

Jag har två Radio och en Boom. De funkar utmärkt med 9.0.0, men en Radio har hängt sig ett par gånger på senare tid, även före 9.0.0.
Synken mellan Gustard R26 (UPnP) och en Touch funkade utmärkt tills för ett par månader sedan då nivåerna på DSP helt plötsligt började spöka och det spelade roll vilken som var "master" och "slave" i synken.

Tack, jag ska kolla nån gång om den fungerar efter att ha varit strömlös. Har en Radio till som jag fick av en kompis men aldrig testat. Min Boom krånglade för ett par år sen och har blivit stående sen dess. Ska kolla om det bara är nätdelen, men det har inte heller blivit av.

Jag har två Touch och en Classic igång och klarar mig bra med dessa för stunden. Har en Classic i reserv, och så de jag nämnt ovan då. Kör ibland med telefon och padda som spelare via iPeng, ihop med en blåtandshögtalare.
Med vänliga hälsningar
Erik
Medlemspresentation

Användarvisningsbild
VintageHiFi

Inläggav VintageHiFi » 2024-12-10 20:36

Mirage skrev:
MoonMartin skrev:
Mirage skrev:En annan sak är att min Radio har slutat att fungera, men jag vet inte om det har med det nya LMS att göra. Jag har länge kört "community firmware" till både Radio och Touch utan problem. Häromveckan började radion krångla, den startade om hela tiden.

Jag har två Radio och en Boom. De funkar utmärkt med 9.0.0, men en Radio har hängt sig ett par gånger på senare tid, även före 9.0.0.
Synken mellan Gustard R26 (UPnP) och en Touch funkade utmärkt tills för ett par månader sedan då nivåerna på DSP helt plötsligt började spöka och det spelade roll vilken som var "master" och "slave" i synken.

Tack, jag ska kolla nån gång om den fungerar efter att ha varit strömlös. Har en Radio till som jag fick av en kompis men aldrig testat. Min Boom krånglade för ett par år sen och har blivit stående sen dess. Ska kolla om det bara är nätdelen, men det har inte heller blivit av.

Jag har två Touch och en Classic igång och klarar mig bra med dessa för stunden. Har en Classic i reserv, och så de jag nämnt ovan då. Kör ibland med telefon och padda som spelare via iPeng, ihop med en blåtandshögtalare.

Jag kör 5st Touch samt 3st Boombox både med Spotify samt från egen server med LMS 8.3.1. Funkar fin än så länge. :)

Användarvisningsbild
Mirage

Inläggav Mirage » 2024-12-10 21:21

Ja, det kanske var onödigt att byta till Lyrion Music Server? Minns inte riktigt varför jag gjorde det. Var det inte något som skulle sluta fungera, typ Tidal eller så?

I stort tycker jag dock att det fungerar bra, förutom det jag skrivit ovan då. Nu är det väl en officiell 9.0.0 som släppts, tidigare har det varit nån slags utvecklingsversion har som sagt varit tätt mellan uppdateringarna.
Med vänliga hälsningar
Erik
Medlemspresentation

MoonMartin

Inläggav MoonMartin » 2024-12-12 00:04

Mirage skrev:Ja, det kanske var onödigt att byta till Lyrion Music Server?

Bara att nedgradera då. Eller upp till 9.0.1 och se om det funkar bättre.

Användarvisningsbild
Mirage

Inläggav Mirage » 2024-12-12 22:40

Nja, jag väljer nog det som ska vara en väg framåt, och hoppas att problemen löser sig. Det är inget stort problem för mig att jag måste starta om ljudströmmen efter att jag startat en spelare till. Uppdaterade till 9.0.1 nu, får se om det gör nån skillnad.
Med vänliga hälsningar
Erik
Medlemspresentation

Användarvisningsbild
Mirage

Inläggav Mirage » 2024-12-13 17:43

Nej, det gjorde ingen skillnad med 9.0.1. Jag måste fortfarande starta om ljudströmmen (trycka på Play 1-2 ggr) om jag sätter på en spelare till.
Med vänliga hälsningar
Erik
Medlemspresentation

Föregående

Återgå till Generellt om hifi