Moderator: Redaktörer
Zappa skrev:Spännande bygge!
Tell skrev:Har sneglat lite i bakgrunden på det här ett tag, men måste säga nu att det börjar se intressant ut det här
schmutziger skrev:Det där med att fräsa i avloppsrören:
Använd dosborr som är i passande storlek så att avloppsröret går att trycka fast i snittet.
Du borrar halva djupet på "basreflexbaffeln" sen fräser i bara i baffelmaterialet, det går dessutom utmärkt att använda igen om du behöver ändra portlängd, sen limmar man fast. funkar prima om du kör med en 16mm mdf bit iaf.
ska du fräsa i plast generellt, testa väldigt låg vinkelhastighet på frässtålet, så att inte plasten smälter när du fräser.
Kul bygge!
johaneriksson skrev:Heja heja Johan! Riktigt intressanta byggen som antagligen bidrar med väldigt mycket välljud per krona. Om du har möjlighet skulle jag gärna ta del av distorsionsmätningar av både diskanter och basar. Även proceduren för att mäta på OA-inspirerade högtalare är mycket intressant och något jag ser fram emot att följa.
/Johan
Neuhausen skrev:Det skall bli intressant att följa vidareutvecklingen.
RSG skrev:Nu står de här och ljudar med ett synnerligen kasst filter byggt från diverse lådan bara för att![]()
Prozac skrev:Snyggt med bambu-baffeln! Fast de blev fina som vita också. (om det är bambu men det ser iaf ut så?)
En fråga; att sätta ett diskantelement med inbyggd waveguide i den vinkeln....? Funkar det? Man blir nyfiken på hur diskanterna låter i lyssningsposition högst upp i frekvens.
exmag skrev:SNYGGT!
Annorlunda högtalare! Det gillas!
PerStromgren skrev:RSG skrev:
Nu står de här och ljudar med ett synnerligen kasst filter byggt från diverse lådan bara för att![]()
Häftig TV!
RSG skrev:exmag skrev:SNYGGT!
Annorlunda högtalare! Det gillas!
Tack.
Gillar dina nya skapelser också!
Följer i tysthet utvecklingen.
Hepp/Johan
Neuhausen skrev:Så bråkig som diskanten ser ut så är jag lite imponerad av fulfiltret.
Maarten skrev:Högerklicka i bilderna:
Neuhausen skrev:Tråkigt det där med oljudet från lådan, har du någon teori om vad det är och hur det kan lösas?
RSG skrev:Maarten skrev:Högerklicka i bilderna:
Tack Maarten.
Hade för mig att jag tidigare kunde se +/- värden samtidigt, men se så fel jag hade.![]()
Maarten skrev:RSG skrev:Maarten skrev:Högerklicka i bilderna:
Tack Maarten.
Hade för mig att jag tidigare kunde se +/- värden samtidigt, men se så fel jag hade.![]()
Edit, kom på att det kanske var vattenfallsdiagram du var ute efter?
viewtopic.php?f=3&t=72656
[ Bild ]
Användare som besöker denna kategori: eljulio och 21 gäster