Ja, jag tror jag såg en kommentar att någon hade bytt ifrån ett Krell till Nad 208 en gång i tiden, och såg det som ett lyft... Och det finns ju en del olika serier, och då kanske någon är klart sämre ljudmässigt ? Själv har jag hört ett mega stort as (tror det var ett äldre Krell KSA-200)och då pratar vi minst 50cm brett och ännu djupare och det är det mest magiska ögonblick i mitt liv när de sparkade igång ett par Infinity IRS Sigma,man satt och såg ut så här

Det var över 20år sedan och jag träffade killen för ca:10år igen och han hade kvar samma grejer då och det kan jag förstå för det lät sjukt bra. Enda märke som jag tycker låta någorlunda likadant är Classé. Men nu åter till Krell modeller.
Det enda som jag snappat upp är KST-serien, FPB-serien, KSA-serien, KMA-serien. MRA-serien i olika årsmodeller med olika utseende, så det blir många modeller...
KAV-serie är vad jag förstått klart sämre grejer.
Lyckades hitta denna länk till olika modeller.
https://audioexchange.co.za/krell_history/Det jag hört är att de flesta låter bra fram till 1997 då FPB-serien fanns med de matta fronterna. Sedan blir delar av fronten i blank finnish och då förändrades ljudet på nya modeller.
Sedan har man ju hört nyare Krell på mässor utan att man tappat hakan.
Så har någon ägt någon av dessa äldre Krellar och kan beskriv lite intryck av dem...

Undrar bla. om KST-serien som verkar ha funnits en kortare period var någon form av budget modell ?
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.
Audioföl & apparat runkare som älskar haj-end och riktigt feta kablar.