Edit: Självklart menar jag 52 som rubriken menar!

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
mindcruncher skrev:Hur placerar man OA-51? Måste det vara "rent" mellan högtalarna? Det vill säga ingen, t.ex TV-bänk emellan?
hifikg skrev:mindcruncher skrev:Hur placerar man OA-51? Måste det vara "rent" mellan högtalarna? Det vill säga ingen, t.ex TV-bänk emellan?
51 kan nog grodan o många andra reda ut. Vad gäller 52 trodde jag länge att det ska vara rent mellan, men det behöver det inte vara, titta på bilder från Stigs egen lya så ser du att han inte hade tomt precisLyssna o njut!
Om jag möblerar om o har högtalarna längs långväggen kommer jag alldeles säkert ha anläggningen mellan högtalarna.
mindcruncher skrev:hifikg skrev:mindcruncher skrev:Hur placerar man OA-51? Måste det vara "rent" mellan högtalarna? Det vill säga ingen, t.ex TV-bänk emellan?
51 kan nog grodan o många andra reda ut. Vad gäller 52 trodde jag länge att det ska vara rent mellan, men det behöver det inte vara, titta på bilder från Stigs egen lya så ser du att han inte hade tomt precisLyssna o njut!
Om jag möblerar om o har högtalarna längs långväggen kommer jag alldeles säkert ha anläggningen mellan högtalarna.
Tack för att du är uppmärksam (Skrev 52 i rubrik, men 51 i texten), för det är ju 52 jag menar
Men det jag tänker är ju eftersom den är så låg och om man sätter den jämte en bänk så borde väl ljudet studsa in i tv-bänken om denna är lite högre?
mindcruncher skrev:hifikg skrev:mindcruncher skrev:Hur placerar man OA-51? Måste det vara "rent" mellan högtalarna? Det vill säga ingen, t.ex TV-bänk emellan?
Tack för att du är uppmärksam (Skrev 52 i rubrik, men 51 i texten), för det är ju 52 jag menar
Men det jag tänker är ju eftersom den är så låg och om man sätter den jämte en bänk så borde väl ljudet studsa in i tv-bänken om denna är lite högre?
petersteindl skrev:Fotografera högtalarna med TVn och lägg upp.
mindcruncher skrev:petersteindl skrev:Fotografera högtalarna med TVn och lägg upp.
Vem var detta till?
juanth skrev:mindcruncher skrev:petersteindl skrev:Fotografera högtalarna med TVn och lägg upp.
Vem var detta till?
Till dig. Peter vill att du fotar hur det ser ut där du har högtalarna placerade med TV-bänk. Det kan kanske fungera fint. Lägg upp en bild så blir det lättare att ge råd. (Eller en skiss)
juanth skrev:Till dig. Peter vill att du fotar hur det ser ut där du har högtalarna placerade med TV-bänk. Det kan kanske fungera fint. Lägg upp en bild så blir det lättare att ge råd. (Eller en skiss)
petersteindl skrev:Just så.
Hjalmar_Branting skrev:Var är 52an då?
Ska den stå där L4 står idag?
petersteindl skrev:Den bästa bilden du kan ta på tänkt eller aktuell högtalarplacering är från tilltänkt eller aktuell lyssnarplats.
mindcruncher skrev:petersteindl skrev:Den bästa bilden du kan ta på tänkt eller aktuell högtalarplacering är från tilltänkt eller aktuell lyssnarplats.
Högtalarplaceringen. Jag har möjlighet att placera dom med mellanrum på ungefär 2.5 meter. Lyssnarplats är motsatt vägg och avståndet är väl 3.5-4 meter.
MagnusÖstberg skrev:mindcruncher skrev:petersteindl skrev:Den bästa bilden du kan ta på tänkt eller aktuell högtalarplacering är från tilltänkt eller aktuell lyssnarplats.
Högtalarplaceringen. Jag har möjlighet att placera dom med mellanrum på ungefär 2.5 meter. Lyssnarplats är motsatt vägg och avståndet är väl 3.5-4 meter.
Knäpp en bild därifrån du sitter, då får du vettiga bedömningar.
hifikg skrev:Där får du svårt att klämma in ett par 52:or...
paa skrev:hifikg skrev:Där får du svårt att klämma in ett par 52:or...
Det är väl inga problem, kan man byta ut högtalarna så kan man byta ut bänken till en lite kortare...
hifikg skrev:Tips! Lyssna aldrig på ett par optimalt placerade 52:or!
RogerGustavsson skrev:Bänk mellan OA-52 är väl knappast bra, det ska väl vara luft en bra bit ifrån deras insidor?
viewtopic.php?t=61194&p=1763442
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst