Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Sterephile testar en strömmare från Cambridge i senaste numret. Kikade som hastigast på mätdata och det såg riktigt fint ut. Prislapp om cirka 20 brakare.
eljulio skrev:Morello skrev:Sterephile testar en strömmare från Cambridge i senaste numret. Kikade som hastigast på mätdata och det såg riktigt fint ut. Prislapp om cirka 20 brakare.
Vilken modell?
Nattlorden skrev:Vad som helst som kan skicka ut en korrekt dataström + en bra dac tycker jag borde vara en kandidat.
( Kör Sonos till en Benchmark DAC själv )
Nattlorden skrev:Vad som helst som kan skicka ut en korrekt dataström + en bra dac tycker jag borde vara en kandidat.
( Kör Sonos till en Benchmark DAC själv )
eljulio skrev:Morello skrev:Sterephile testar en strömmare från Cambridge i senaste numret. Kikade som hastigast på mätdata och det såg riktigt fint ut. Prislapp om cirka 20 brakare.
Vilken modell?
Morello skrev:Nu blev jag helt osugen på ifrågavarande apparat.
jonasz skrev:I dagsläget bättre än USA-tillverkat?
Bill50x skrev:jonasz skrev:I dagsläget bättre än USA-tillverkat?
Sedan min tillkomst till jordelivet i början av 50-talet så har det mesta blivit allt bättre. mer handelsutbyte, fler länder med demokratiskt styrelseskick etc. Peaken nåddes i och med järnridåns fall och slutet på det kalla kriget. I en förenklad kortfattad historiebeskrivning. Under följande decennium så utvecklingen lovande ut men därefter började det återigen gå utför. Återigen förenklat: med Putins tid vid makten och nu Trump som välter allt överända. Jag trodde att jag skulle slippa se eländet under min livstid, men tydligen kan en positiv generation inte ens hålla i sig i en generation
Igår sade jag och sambon upp vårt Netflix-abonnemang. Vi har slutat köpa vin/öl/etc från US. Och nu måste vi hitta alternativ till Whatsapp och FB... För att inte tala om mobiltelefoner - vafan har man att välja på?
/ B
PS Förlåt OT.
RogerGustavsson skrev:Kanske svårt att hitta tillverkare som inte håller till i Kina eller andra diktaturer?
Daad skrev:RogerGustavsson skrev:Kanske svårt att hitta tillverkare som inte håller till i Kina eller andra diktaturer?
Volumio har tillverkning i Italien och inte att förglömma ett eget operativsystem. Se: https://shop.volumio.com/
RogerGustavsson skrev:Daad skrev:RogerGustavsson skrev:Kanske svårt att hitta tillverkare som inte håller till i Kina eller andra diktaturer?
Volumio har tillverkning i Italien och inte att förglömma ett eget operativsystem. Se: https://shop.volumio.com/
Bra, verkar vettigt prissatta.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 8 gäster