Johan L har helt rätt:
Här mätte jag upp och jämförde distorsion (även frekvensgång är oerhört lika, väl inom felmarginal). Variationer finns dessutom mellan olika exemplar, där SbA dessutom enligt mina mätningar och Peters kommentarer har ovanligt små skillnader mellan olika exemplar (dvs bra kontroll i produktionen).

Distorsionstoppen runt 300-400 Hz tillskrev jag då slarvig ihopsatt filter men det tvivlar numera på. Erin mätte upp sb17cac med oerhört goda resultat frånsett distorsionen under 300 Hz:
https://www.erinsaudiocorner.com/driveu ... 17cac35-4/I hans mycket utförliga mätningar med bästa verktygen är dock inte dessa toppar lika utpräglade, även om de kan skönjas. Möjligen att porten har lite pipresonanser, eller så är det något annat.
Komponentvärdena stämmer och jag har kört 5,6 ohm ända sen jag testade olika motstånd för drygt två år sen!
Jag hade gjort som JohanE; byggt dem som golvstående varianter eller med lite längre baffel för att få lite mer baffelstöd 100-400 Hz. Rävarna
har tre mindre svagheter och en lite större (om man vill spela högt):
Maarten Design skrev:Bristerna i Rävarna är dels ljudtrycksförmåga, responsen i bas och mellanbas samt några avvikelser i spridning: Ett 6"-element klarar trots allt bara bråkdel av vad en kraftfull 10-tummare klarar. Nivån är ca 1-2 dB för svag mellan 150-400 Hz och att energikurvan har en ca 1 db förhöjning vid 6-7 KHz. Ekvalisering åtgärdar dessa mindre brister. Slutligen har de låg känslighet, gissar på ca 85 dB efter jämförelser med piP och fabriksdata minus baffelkompensation.
I övrigt blev resultatet (ännu) bättre än jag vågat hoppas på när jag köpte elementen och började mäta och fila.
Edit: Johan E's golvstående variant med annan profil på baffel:
viewtopic.php?f=3&t=73452&start=360#p2318690