Mått på BS22 och placering av dessa

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Kaan

Mått på BS22 och placering av dessa

Inläggav Kaan » 2025-01-07 22:11

Hej, någon som har måtten på BS22 tillgängligt? Eventuellt ett någorlunda aktuellt pris, har pratat med Ingvar och han ska skicka ett mail men är lite otålig åtminstånde på måtten.

Sido fråga hur använder ni dessa som har dem? Och finns det en före och efter upplevelse, ja att dela med sig av då?
Senast redigerad av Kaan 2025-01-09 23:48, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Re: Mått på BS22

Inläggav Johan_Lindroos » 2025-01-08 00:20

De kan du nog få i ett mått som passar dig. Måtten är inte jättekritiska, men behöver förstås vara större än själva elementet.
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Kaan

Inläggav Kaan » 2025-01-08 01:01

Johan_Lindroos skrev:De kan du nog få i ett mått som passar dig. Måtten är inte jättekritiska, men behöver förstås vara större än själva elementet.

Tack, jag skulle önska att komma undan med ett basstöd som inte har mycket större baffel och bredd än i14 är detta orealistiskt?

Användarvisningsbild
Chris71

Inläggav Chris71 » 2025-01-08 01:25

Om det går att ge sig till tåls tills imorgon så kan jag ju bistå med måttet på en variant som jag använder mig av.

Jag är rimligt säger att det är en IÖ välsignad låda då de kommer från en trogen kund och tillförlitlig INOit, själv har jag ju syndat och försett mina med andra element och kört på aktiv delning och inte någon Ingvar box.
Men om det är värt något så kan jag väl säga att jag uppnådde önskat resultat, jag bekämpade lite dumheter som rummet hade för sig och fick en trevligare botten på ett betydligt bättre integrerat sätt än en traditionell sub bas.

Den bästa sammanfattningen är väl att det gör det som står på burken, man kan spela starkare utan att huvudhögtalaren kroknar.
Hur bredden matchar i14 får du lista ut utifrån måtten som jag skickar.

Användarvisningsbild
Chris71

Inläggav Chris71 » 2025-01-08 02:19

Mina är 30*20'*55cm i yttermått med 22mm mdf, om det finns några specifika restriktioner om baffeln förutom bredd så är det inget jag känner till så det borde vara ganska fritt att laborera med måtten i övrigt.

Kaan

Inläggav Kaan » 2025-01-08 22:00

Chris71 skrev:Om det går att ge sig till tåls tills imorgon så kan jag ju bistå med måttet på en variant som jag använder mig av.

Jag är rimligt säger att det är en IÖ välsignad låda då de kommer från en trogen kund och tillförlitlig INOit, själv har jag ju syndat och försett mina med andra element och kört på aktiv delning och inte någon Ingvar box.
Men om det är värt något så kan jag väl säga att jag uppnådde önskat resultat, jag bekämpade lite dumheter som rummet hade för sig och fick en trevligare botten på ett betydligt bättre integrerat sätt än en traditionell sub bas.

Den bästa sammanfattningen är väl att det gör det som står på burken, man kan spela starkare utan att huvudhögtalaren kroknar.
Hur bredden matchar i14 får du lista ut utifrån måtten som jag skickar.

Tackar det var nyttigt information.
Som jag har allt uppställt i dag så har jag lite trångt, det är därför jag ställer lite frågor. Jag nöjer mig så tills vidare och återkommer säkerligen med fler frågor.

//Karl

Kaan

Inläggav Kaan » 2025-01-09 23:33

Fråga, kan man om man har i14 i16s placerade med liggande py2 tänkas att placera även bs22 under bänkskivan rakt under topp högtalaren, py2 hamnar då med ca 60cm mellanrum. Hoppas någon får i hop min förklaring i huvet? Jag kan då få in bs22 i ytterkant lika så att topparna är placerade lika förutom ljust en 5cm skiva emellan. Måtten för utrymmet 50cm x 25cm för baffeln samt kan göras upp till 50cm djupa.

Var är alla kluriga gubbar när man behöver dom? Haha allt väl //Karl

Kaan

Inläggav Kaan » 2025-01-09 23:40

Innan någon eventuellt frågar så kommer hela min tanke från att jag önskar att kunna få enligt vad jag förstår en 2.5 vägare som jag kan bruka utan och med profundus. Sen ger det mig andra fördelar också så klart.

//Karl

Kaan

Re: Mått på BS22 och placering av dessa

Inläggav Kaan » 2025-01-12 17:47

Livet tog en vändning som några av er har läst i min medlemspresentation. Så detta är skjutet på framtiden. Kanske eller antagligen blir jag tvungen att avyttra min musik lyssning.

Återgå till Wänner af Ino