Ronnie - piP saknar inget i basen, de spelar djupbas i sig själv - dock inte av några fysiska dimensioner. Så det enda djup som basarna egentligen tillför är mellan 14 och 24Hz i så fall.
piP kan inte spela jättestarkt dock, så med rejält partypoppande med E-Type så kan man bottna de små basarna. Det gör de inte nu.
Eftersom det är fasta steg på delningsfiltret så gick inte 80Hz rakt av, och i valet mellan 75 och 90 så valde jag 75.
Att detta projektet kom till var för att det kom ett gruppköp av basar här på forumet och jag hade slantar över till att leka med.
Ratt resp. bil? Nej, se det snarare som att jag hade en rymdraket som kunde slänga upp satelliter i omloppsbana... nu kommer jag att kunna slänga upp en kapsel eller t.o.m. en rymdskyttel. (Saturn V versionen kommer kanske en vacker dag då piP byts ut mot i32z eller så...)
Kul att grönt uppskattas nu. När jag målade piP:arna så vill jag minnas det skakades mest huvud åt färgen. Trevligt om trenden svängt eller man lyckats övertyga om att det är snyggt.
--
Redan med 2st av lådorna på plats så låter det som om kapacitet nog redan finns. Rätt skönt att veta att övriga sex moduler enbart kommer att bidraga med overkill och distortionssänkning.

It's all fun and games until Darth Vader comes.