Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Zappa skrev:Kul! Nu blir jag ännu mer nyfiken på dessa fyrvägare.
momotom skrev:Jag har precis börjat rita på de nya lådorna. Nu räcker det ju inte med uttag för golvsockeln, nu :måste vi bygga in elementrör också
matssvensson skrev:Det där ser ju riktigt PAF:igt ut!
avr7000 skrev:Blir mer o mer sugen på att göra ett försök (med en lite egen variant...)
Imperial-Blomman skrev:Mer sido dämp än när ja va där.
Kul...
Imperial-Blomman skrev:Mer sido dämp än när ja va där.
Kul...
juanth skrev:Imperial-Blomman skrev:Mer sido dämp än när ja va där.
Kul...
Ja det blev en del experiment då det var två lite speciella hjärnor på besök. Hjärnor som kanske kan sägas ha en preferens för en högre grad av direktljud och som inte gillar sidoväggar påverkan på ljudbild.
Hur som helst så ser det på bilderna lite mer tillstängt ut än det var i verkligheten. Kameran ljuger lite.
Mycket spännande experiment iaf. Gälar var inte så dumt. Ger fina laterala reflexer. Skärper fokus men ger ändå mycket atmosfär och bra information om rummet för hjärnan.
När högtalarna flyttades ut maximalt mot hörn så ökades lyssningsavståndet i motsvarande grad och vi satt med öronen på kring 450 cm
Mitt rum är ca 415x1260 cm så det finns gott om utrymme bakom huvudet.
Jättekul att ni kom förbi och röjde runt och nördade kring ljudet @DVD-ai & @Ronnie.
juanth skrev:Imperial-Blomman skrev:Mer sido dämp än när ja va där.
Kul...
Utvridet sidodämp men med reflekterande fram/insida, så en gälfunktion. Prova det hos dig Blomman.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster