Moderator: Redaktörer
Hotspur skrev:Funkar iaf perfekt i min miljö och i min anläggning, det går ej längre att uppfatta något brum alls.
jansch skrev:Hotspur skrev:Funkar iaf perfekt i min miljö och i min anläggning, det går ej längre att uppfatta något brum alls.
Den du har är en "klassisk" DC-blockerare + ett enkelt högfrekvensfilterpå ingången.
Kondensatorerna i DC-blockeraren ser lite "små" ut men dom kanske har tillräcklig kapacitans för att undvika självsvängning.
Det funkar nog bra....
eljulio skrev:Det var en rejäl bump. DC-blockerar behövdes till mitt näst senaste steg, AMP20 från Holografic Audio. Sedan dess har aktuellt bolag tagit fram en sådan produkt för ändamålet: https://www.holographicaudio.com/produkter/pf-two till det facila priset av 4 900 kr. Det är säkert tillräckligt bra.
jansch skrev:eljulio skrev:Det var en rejäl bump. DC-blockerar behövdes till mitt näst senaste steg, AMP20 från Holografic Audio. Sedan dess har aktuellt bolag tagit fram en sådan produkt för ändamålet: https://www.holographicaudio.com/produkter/pf-two till det facila priset av 4 900 kr. Det är säkert tillräckligt bra.
Den är åtminstone mer än tillräckligt dyr.....
Fast lådan är ju snygg så den är kanske värd 90% av priset.
eljulio skrev:jansch skrev:eljulio skrev:Det var en rejäl bump. DC-blockerar behövdes till mitt näst senaste steg, AMP20 från Holografic Audio. Sedan dess har aktuellt bolag tagit fram en sådan produkt för ändamålet: https://www.holographicaudio.com/produkter/pf-two till det facila priset av 4 900 kr. Det är säkert tillräckligt bra.
Jag hade den från Sjöström audio som gjorde jobbet utmärkt. Om jag minns det rätt kostade den runt 600-700 kr.
HolographicAudio™ skrev:eljulio skrev:jansch skrev:
Jag hade den från Sjöström audio som gjorde jobbet utmärkt. Om jag minns det rätt kostade den runt 600-700 kr.
PF Two skall nog snarare jämföras med Sjöström Audio's DCT03 för ca 3000kr. Vårt filter har dock skydd mot överspänning, avstörningsfilter samt är färdigbyggd i låda.
distad skrev:HolographicAudio™ skrev:eljulio skrev:
PF Two skall nog snarare jämföras med Sjöström Audio's DCT03 för ca 3000kr. Vårt filter har dock skydd mot överspänning, avstörningsfilter samt är färdigbyggd i låda.
Och kanske byggd i Sverige utan "risiga" fingrar ?
Morello skrev:Jag tycker förstås som Lars - handla i första hand svensk hifi!
VintageHiFi skrev:Morello skrev:Jag tycker förstås som Lars - handla i första hand svensk hifi!
Dessutom bra pris om man kan hantera en lödkolv.
VintageHiFi skrev:Morello skrev:Jag tycker förstås som Lars - handla i första hand svensk hifi!
Dessutom bra pris om man kan hantera en lödkolv.
MoonMartin skrev:Intressant beteende. Jag ställer en fråga och alla svar handlar om annat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 41 gäster