eljulio skrev:Roligt med inspel. Det är en hel del album jag inte inte har lyssnat på.
Jupp, men lite det fuskas en del med kriteriet

Jag har t.ex uteslutit dessa eftersom man kan hitta nån enstaka blindgångare bland spåren.
Black Album
Moderator: Redaktörer
eljulio skrev:Roligt med inspel. Det är en hel del album jag inte inte har lyssnat på.
petersteindl skrev:Bo Hansson - Sagan om ringen.
Max_Headroom skrev:NASA - Rememering the future
Lisa Nilsson - HImlen runt hörnet
The Police - Regatta de Blanc
I-or skrev:Jag har alltid varit intresserad av musikhistoria och finner det oerhört intressant att veta vilka som faktiskt har skapat musiken. Ända fram till det senaste millennieskiftet hade studiomusiker ofta ett stort inflytande på slutprodukten ("they gave us a sketch, but we hade to finish the painting"). Jag kollade därför vilken musiker som är vanligast förekommande ovan. Något oväntat visade det sig vara Totos Steve Porcaro (keyboard, synthprogrammering) som deltar på inte mindre än 7 album.![]()
[---]
Att denna studie skulle sluta med att Steve Porcaro smyger sig fram som total "Musikmästare" genom en förstaplats och en delad förstaplats, förvisso i mycket hög grad beroende på hur "tävlingsreglerna" är utformade, är ingenting annat än fullständigt otroligt.![]()
![]()
Max_Headroom skrev:The Police - Regatta de Blanc
Almen skrev:Ja, kul! Han är något av en doldis men en "musician's musician", som man brukar säga.
Musiker som Victor Feldman och Greg Phillinganes hamnar väl högt upp också.
Almen skrev:Deep Purple - Machine Head (1972)
Max_Headroom skrev:Dessutom fattar jag inte varför ingen har nämnt Peter Gabriels "So" ännu. "Us" plattsar ju också.
eljulio skrev:Administration och jobb hemifrån idag möjliggör att börja beta av alla fina tips. Just nu Rush 2112 som verkar vara väldigt bra! Och dessutom bra ljud. Tackar!
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster