O Canada!
Our home and native land!
True patriot love in all of us command.
With glowing hearts we see thee rise,
The True North strong and free!
Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Vore det inte ännu roligare om vi fokuserade på album utan svaga spår och som dessutom håller högklassig ljudkvalitet.
Jag börjar med att nominera Michael Ruff, "speaking in melodies".
Albumet är genomgående starkt och som lax på löken spelar svensken och slagverksöverdängaren Per Lindvall trumma.
Morello skrev:Vore det inte ännu roligare om vi fokuserade på album utan svaga spår och som dessutom håller högklassig ljudkvalitet.
Calleberg skrev:Morello skrev:Vore det inte ännu roligare om vi fokuserade på album utan svaga spår och som dessutom håller högklassig ljudkvalitet.
Då blir det inte mycket kvar, redan kriteriet "inga svaga spår" tummas det redan kraftigt på, men som sagt, inte gör det nåt, kul ändå,
Ska det snävas in ytterliggare blir det mindre kul... Tycker jag alltså dårå.
Då blir det inte mycket kvar, redan kriteriet "inga svaga spår" tummas det redan kraftigt på, men som sagt, inte gör det nåt, kul ändå,
Även om jag inte håller med p.g.a. lite för stora inslag av aningen oinspirerad hästjazz på sina ställen skulle I-ora definitivt vilja ta med:
Eagles - Hotel California
I-or skrev:Det är förstås ett gammalt nedsättande uttryck för kaooontry (som musikkritikern Jan Gradvall alltid säger), men detta är ju också kul: https://www.tidningenridsport.se/hastjazz/
(För övrigt har jazzen försetts med en omotiverat stor andel av liknande pejorativa musikkopplade benämningar som mässjazz, hissjazz, struljazz, jazztobak o.s.v.)
eljulio skrev:Fluke: Lite industriellt, repetetivt men ändå rätt så melodiöst. Påminner om ett annat 90-talsband som jag just nu inte kommer på namnet på...![]()
![]()
makesrain skrev:Whitesnake, Slide it in
Accept, Restless and wild
Def Leppard, Hysteria
Guns n’ Roses, Appetite for destruction
Prince, Purple rain
Jean-Michel Jarre, Oxygène
data_foggen skrev:1988 kom "Queensryche - Operation Mindcrime"![]()
"A musical turning point" för lilla jag. Satan i gatan vad jag knarkade den plattan då och återvänder till den flera gånger per år.
Ogjort skrev:Och ett albumbygge bör kanske ha några svagare spår för att helheten ska bli bra. Det kan vara påfrestande att ha allt uppinyllet hela tiden.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 0 gäster