Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

(endast 12 alternativ jag förstår)
  (endast 12 alternativ jag förstår) 
juanth skrev:Fyrvägaren då?
Dess utseende är präglat av att vara 100% funktion har jag insett under tiden en modern version har växt fram.
 ), men nu är det för sent.
 ), men nu är det för sent.

steglund skrev:juanth skrev:Fyrvägaren då?
Dess utseende är präglat av att vara 100% funktion har jag insett under tiden en modern version har växt fram.
Fyrvägaren föll i glömska, i och med att den inte finns listad bland de officiella modellerna på Carlssonplanet. Den borde kanske ha sin plats bland alternativen (istället för t ex Larsen 8), men nu är det för sent.

juanth skrev:steglund skrev:juanth skrev:Fyrvägaren då?
Fyrvägaren föll i glömska, i och med att den inte finns listad bland de officiella modellerna på Carlssonplanet. Den borde kanske ha sin plats bland alternativen (istället för t ex Larsen 8), men nu är det för sent.

Den lär inte vinna den estetiska tävlingen hur som helst..
Jag funderar på hur man kan åstadkomma en estetisk försköning utan att inkräkta på funktioner.
Jag får ta upp detta i en egen tråd.

Hjalmar_Branting skrev:juanth skrev:steglund skrev:Fyrvägaren föll i glömska, i och med att den inte finns listad bland de officiella modellerna på Carlssonplanet. Den borde kanske ha sin plats bland alternativen (istället för t ex Larsen 8), men nu är det för sent.

Jag funderar på hur man kan åstadkomma en estetisk försköning utan att inkräkta på funktioner.
Brädhögen vinner inga designpris (än) men det glömmer man fort när musiken kommer ur de.

juanth skrev:steglund skrev:juanth skrev:Fyrvägaren då?

PekkaJohansson skrev:Kolboxen, utan konkurrens.
Med vänlig hälsning
Pekka

distad skrev:Vackrast är OA51

Den placeringen finns även i instruktionsboken.
 Den placeringen finns även i instruktionsboken.
Prozac skrev:Formen och proportionerna på oa5-II är fantastisk. Tidlös, klassisk, diskret och elegant. Pryder varje rum och ger det en modernistisk/funktionalistisk prägel.

jansch skrev:Prozac skrev:Formen och proportionerna på oa5-II är fantastisk. Tidlös, klassisk, diskret och elegant. Pryder varje rum och ger det en modernistisk/funktionalistisk prägel.
Snyggt!
Men OA6 typII, som har likadan grundform men ett nät i botten oxå ser slankare ut.
Och så den fina on/off strömbrytaren som lyser vackert grönt......

Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster