The Monkees: S/T, LP.

Moderator: Redaktörer
Lassej skrev:Dessutom kommer hon snart och spelar i Sverige:
9/3. Stockholm, Södra Teatern
Bill50x skrev:Lassej skrev:Dessutom kommer hon snart och spelar i Sverige:
Har beställt biljetter, hon är en favorit och jag såg henne för typ 20 år sedan på Cirkus.
Tack för tipset!
/ B
Bill50x skrev:Lassej skrev:Dessutom kommer hon snart och spelar i Sverige:
Har beställt biljetter, hon är en favorit och jag såg henne för typ 20 år sedan på Cirkus.
Tack för tipset!
/ B
PekkaJohansson skrev:Jag har avslutat ännu en bra popkväll med Visage och "Fade to grey". Devenir gris, alla faktiskter!
Med vänlig hälsning
Pekka
goat76 skrev:Jag har aldrig lyssnat på Vennart förut, men råkade snubbla över den här 16 minuter långa låten som jag nu lyssnat flera varv på. Musiken tycker jag påminner en hel del om King Crimson och deras långkörare till låtar som tenderar att utvecklas och förvandlas relativt mycket genom spåret. Jag hade gärna hört Steven Wilsons Dolby Atmos mix av låten, men den finns tyvärr inte att streamas då den versionen verkar vara ett exklusivt släpp för Immersive Audio. Tvåkanalsspåret duger dock långt.
Manchester-based singer/songwriter and guitarist Mike Vennart is best-known for his work with psychedelic hipster-repellers Oceansize and schizo chart-botherers Biffy Clyro. His latest release, “The Familiar,” is a motoring, 16-minute trudge of lysergic, propulsive psych-doom. “The Familiar” is also Vennart’s first release to receive a Dolby Atmos mix, courtesy of Steven Wilson.
https://listen.tidal.com/album/41627520 ... /416275209
[ Bild ]
rigi skrev:goat76 skrev:Jag har aldrig lyssnat på Vennart förut, men råkade snubbla över den här 16 minuter långa låten som jag nu lyssnat flera varv på. Musiken tycker jag påminner en hel del om King Crimson och deras långkörare till låtar som tenderar att utvecklas och förvandlas relativt mycket genom spåret. Jag hade gärna hört Steven Wilsons Dolby Atmos mix av låten, men den finns tyvärr inte att streamas då den versionen verkar vara ett exklusivt släpp för Immersive Audio. Tvåkanalsspåret duger dock långt.
Manchester-based singer/songwriter and guitarist Mike Vennart is best-known for his work with psychedelic hipster-repellers Oceansize and schizo chart-botherers Biffy Clyro. His latest release, “The Familiar,” is a motoring, 16-minute trudge of lysergic, propulsive psych-doom. “The Familiar” is also Vennart’s first release to receive a Dolby Atmos mix, courtesy of Steven Wilson.
https://listen.tidal.com/album/41627520 ... /416275209
[ Bild ]
Den ligger som atmos på Apple men du kanske var ute efter något speciellt.
jogge skrev:Figures On A Beach: Standing On Ceremony, LP. Detta var ett trevligt fynd på loppisen. Grå men vacker new wave från 80-talet.
Menar du inte "A Pagan Gift"?jogge skrev:B-sidans A pagan beach är det en riktig rysarrefräng.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster