Moderator: Redaktörer
Nu är ju inte Mich någon återförsäljare av kabeln - han hade bara valt en annan kabel själv och råkade ha 95m liggandes i källaren. Han blev alltså av med en kabel han själv inte skulle använda och vi kunde köpa den till ett bra pris.ekeponken skrev:Köp alltså inte RG62 på elfa utan skaffa CT100 från mich!
Inte endast - hellre! Samma sak med RG62 om den nu är funtad så - elektronerna rör sig hellre i kopparen. Stålet torde väl vara ett utfyllnadsmaterial för att signalen skall färdas i "ett tunnväggigt rör" isåfall...ekeponken skrev:Jag tror inte det är så enkelt som att elektronerna endast rör sig i kopparn
Är inte RG62 gjord för höga frekvenser? Då torde skinneffekten göra att inträngningsdjupet inte blir mer än sjäv kopparskicktet. För audio borde detta betyda att man få liknande effekter som för en rörledare, dvs jämnare dämpning.Kaffekoppen skrev:Inte endast - hellre! Samma sak med RG62 om den nu är funtad så - elektronerna rör sig hellre i kopparen. Stålet torde väl vara ett utfyllnadsmaterial för att signalen skall färdas i "ett tunnväggigt rör" isåfall...ekeponken skrev:Jag tror inte det är så enkelt som att elektronerna endast rör sig i kopparn
Nattlorden skrev:Hur finner man CT100 då? *min surfning gav inget resultat*
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster