Moderator: Redaktörer
sammel skrev:Nu fattar jag. Du får nog vänta till du satt upp lådorna
i taket för att bestämma vad som ser bäst ut
Frågan är väl vilken placering som kommer att se sned ut,
jag vet inte.
Belker skrev:För övrigt börjar jag bli sugen på att bygga åtta sådana små rackare! Fast mer rätblockliga. Vilket filter blev det till dessa tvåvägare, till slut?
Belker skrev:Jag skulle sätta vitt tyg framför och måla dem vita. Hur du än sätter elementen kommer det se störigt ut. Om nu tak är vitt vill säga. Tänk kameleont.
rigi skrev:Belker skrev:För övrigt börjar jag bli sugen på att bygga åtta sådana små rackare! Fast mer rätblockliga. Vilket filter blev det till dessa tvåvägare, till slut?
Maarten har gjort ett grundfilter som jag inte provat än.
rigi skrev:Nä, behöver tips. Ska man ha elementen så dom följer lådan eller rakt?
Belker skrev:rigi skrev:Nä, behöver tips. Ska man ha elementen så dom följer lådan eller rakt?
Hur blir det om du vrider diskanten på den övre bilden? Den raka sidan på diskanten styr nog mest vad man ser som riktning. Antingen följer den långsidorna eller kortsidorna.
Belker skrev:För övrigt börjar jag bli sugen på att bygga åtta sådana små rackare! Fast mer rätblockliga. Vilket filter blev det till dessa tvåvägare, till slut?
Maarten skrev:Slutligen, storlek nära A4 kommer att bli jättebra för surround! Tunna och platta som minimerar väggreflexen! För minihögalare hade jag gjort dem ungefär som Neuhausen ritat. Ganska liten baffel, 140*200 (220) mm och kanterna avrundade. Volym ca 3,5-4 liter, avstämda till 50 Hz. Port ca 30 mm.
Tänker du dig 3d printade högtalare eller bara elementskydden?Belker skrev:Just så! Har inte börjat rita än men det borde kunna göras. Lite som jag gjorde med Öhmans ”diskantspridare” för några år sen.
ES2 menar jag. Bygge: https://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?f=16&t=6952&p=2026246&hilit=Es2#p2026246
Belker skrev:Just så! Har inte börjat rita än men det borde kunna göras. Lite som jag gjorde med Öhmans ”diskantspridare” för några år sen.
ES2 menar jag. Bygge: https://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?f=16&t=6952&p=2026246&hilit=Es2#p2026246
sammel skrev:Bra kömpat Rigi.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster