Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:Förra helgen var det spelkväll hos barnen, den här helgen hade jag bokat konsert o nästa ska jag äta middag med syrran. 2025 blir ett förlorat år avseende Mello för min del.
paa skrev:hifikg skrev:Förra helgen var det spelkväll hos barnen, den här helgen hade jag bokat konsert o nästa ska jag äta middag med syrran. 2025 blir ett förlorat år avseende Mello för min del.
Hört talas om SVT Play?
rqu skrev:Ja, jag tyckte också det var lite magstarkt med "Kamikaze", är det seriöst eller skämtsamt? Kan det vara skämtsamt med självmordsuppdrag i dessa tider med skolskjutningar etc. Jag kan väl inte säga att jag koncentrerade mig särskilt för att analysera eller lyssna på texten.
Antonic skrev:Tror ni bara är väldigt överkänsliga och övertänker.
Kamikaze betyder även risktagande eller någon som tar risker utan eventuellt konsekvenstänk.
Men är ni kvar på 40talet så absolut...
hifikg skrev:Lyssnar igenom några bidrag o det är ruggigt så dåligt ljud SVT Play levererar. Hoppas att jag har missat någon inställning, för det här är inte njutbart.
paa skrev:Antonic skrev:Tror ni bara är väldigt överkänsliga och övertänker.
Kamikaze betyder även risktagande eller någon som tar risker utan eventuellt konsekvenstänk.
Men är ni kvar på 40talet så absolut...
Jag var inte född på 40-talet, och jag tror att kamikazepiloterna hade fullständigt konsekvenstänk, eller tror du att dom räknade med att komma hem och få medalj av kejsaren?
hifikg skrev:Lyssnar igenom några bidrag o det är ruggigt så dåligt ljud SVT Play levererar. Hoppas att jag har missat någon inställning, för det här är inte njutbart. Bastubadarna är klart mer spektakulära än Måns. Måns bidrag är inte särskilt revolutionerande, låter som något vi alltid hör i mellon, han kommer inte vinna i Schweiz, det törs jag satsa ett E88CC rör på.
rqu skrev:Kamikaze-låten kanske inte var så farlig. Det var väl själva titeln som mest stack i öronen. Måns är ju ett så sjukt trist val bara. Får se hur det går! Nästan så man hoppas på bastun.
Bill50x skrev:hifikg skrev:Lyssnar igenom några bidrag o det är ruggigt så dåligt ljud SVT Play levererar. Hoppas att jag har missat någon inställning, för det här är inte njutbart.
Lyssnar just nu och inte är det sämre än mycket annat. Och på vår TV kör vi Logitech Creative T-40 som sidohögtalare, en liten Philips subb, alltså en datoruppsättning kopplat till hörlursuttaget. Man kan ju hävda att setup'en är så usel så vi inte hör skillnad på bra och dåligt, må så vara. Men det låter relativt hyggligt.
Vad har du för ljud till TV'n?
/ B
hifikg skrev:Bill50x skrev:Vad har du för ljud till TV'n?
Världens bästa rörsteg, alla magiska lådor inklusive skalaren för vidare transport till världens bästa högtalare. Tar in ljud o bild trådlöst via WiFi, kan det vara något som borde åtgärdas? Jag streamar också via WiFi än så länge.
paa skrev:...
Jag väntar mig faktiskt att finalens bästa sånginsats blir Jennifer Aoun med "Breaking My Heart". Hon som vann ungdomstävlingen Hello Mello, och som pris kommer få framföra sin vinnarlåt i stora Mello-finalen.
paa skrev:Jag väntar mig faktiskt att finalens bästa sånginsats blir Jennifer Aoun med "Breaking My Heart". Hon som vann ungdomstävlingen Hello Mello, och som pris kommer få framföra sin vinnarlåt i stora Mello-finalen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster