Moderator: Redaktörer
goat76 skrev:Tror ni en låt som ”Bara Bada Bastu” kan vinna tävlingen, och varför har ens andra länders jury något att säga till om när det kommer till val av Sveriges bidrag?
Nattlorden skrev:goat76 skrev:Tror ni en låt som ”Bara Bada Bastu” kan vinna tävlingen, och varför har ens andra länders jury något att säga till om när det kommer till val av Sveriges bidrag?
Det är en liten minoritet som funderar över ESC-gångbarhet när de röstar... de röstar på den som de tycker bäst om. Och den ÄR catchy! Och jag har pratat med folk utomlands som också gillat den, så det finns faktiskt en chans vi kommer vidare från semin trots allt.
Min fru funderar på att bränna sitt svenska pass däremot...
goat76 skrev:Jag trodde verkligen inte att ”Bara Bada Bastu” kunde vinna, utan såg dem bara som en komisk mellanakt. Vi får väl se hur det går.
Calleberg skrev:Äntligen! Demokrati när den är som BÄST!
goat76 skrev:Calleberg skrev:Äntligen! Demokrati när den är som BÄST!
Jag tycker också att det bidrag med flest röster ska vinna, men vad tycker du om att diverse jury-grupper från andra länder är med och ska avgöra vilken representant vi i Sverige skickar till tävlingen?
Nattlorden skrev:goat76 skrev:Jag trodde verkligen inte att ”Bara Bada Bastu” kunde vinna, utan såg dem bara som en komisk mellanakt. Vi får väl se hur det går.
Jag hade tyvärr klassat dem som farliga redan på förhand, inte så glad i att ha rätt i det. Måns nummer var så visuellt snyggt/intensivt att det vore bra att skicka, även om det inte var 100% nytänkande.
goat76 skrev:Det gick inte särskilt bra för min favorit Maja Ivarsson, men jag kan samtidigt förstå att hennes låttext kanske kan verka något stötande i dessa tider (och för släktingar till Japanska piloter under andra världskriget). Jag tycker dock att hennes låt hade varit ett tillräckligt stort steg ifrån de typiska låtarna vi i Sverige normalt skickar till tävlingen, och därmed hade kunnat bryta lite mot det där icke 100% nytänkandet, men kanske hade den behövt ett lite mer genomarbetat framträdande då den var den klart enklaste och troligtvis den minst påkostade av alla inslagen. Maja har dock en scenvana som få och hade nog kunnat riva igång europa-publiken rejält, men Måns hade nog varit ett säkrare kort. Sverige slipper nog arrangera nästa tävling iallafall.
Calleberg skrev:goat76 skrev:Calleberg skrev:Äntligen! Demokrati när den är som BÄST!
Jag tycker också att det bidrag med flest röster ska vinna, men vad tycker du om att diverse jury-grupper från andra länder är med och ska avgöra vilken representant vi i Sverige skickar till tävlingen?
Jag har inga som helst problem med hur Mellon funkar, förutom att det verkar vara en extreeeee, eeeemt långdragen process...det är ju bara ett "opium för folket" som man inte bör ta på så stort allvar.
Nattlorden skrev:goat76 skrev:Det gick inte särskilt bra för min favorit Maja Ivarsson, men jag kan samtidigt förstå att hennes låttext kanske kan verka något stötande i dessa tider (och för släktingar till Japanska piloter under andra världskriget). Jag tycker dock att hennes låt hade varit ett tillräckligt stort steg ifrån de typiska låtarna vi i Sverige normalt skickar till tävlingen, och därmed hade kunnat bryta lite mot det där icke 100% nytänkandet, men kanske hade den behövt ett lite mer genomarbetat framträdande då den var den klart enklaste och troligtvis den minst påkostade av alla inslagen. Maja har dock en scenvana som få och hade nog kunnat riva igång europa-publiken rejält, men Måns hade nog varit ett säkrare kort. Sverige slipper nog arrangera nästa tävling iallafall.
Inte sett någon officiell info om det, men jag tror inte Maja mådde helt bra i rösten - hon sjöng verserna mycket bättre i deltävlingen.
goat76 skrev:Calleberg skrev:Äntligen! Demokrati när den är som BÄST!
Calleberg skrev:Äntligen! Demokrati när den är som BÄST!![]()
![]()
För att fira detta bjuder jag på ytterligare en GENIALT musikstycke GENIALT tolkat av KAJ[ YouTube ]
RJohan skrev:Melodifestivalen har urartat sen "Judy min vän" vann.
Jo, jag är nästan föss på 40-talet
Användare som besöker denna kategori: jogge och 4 gäster