Man hittar dem enkelt och hon gör det som vanligt ruskigt bra. Hon växer!

Duetten med Bruno Mars fattar jag inte alls.
Moderator: Redaktörer
makesrain skrev:Lite roligt med lånen från Sign O' the times (Killah) och Only you(How bad do you want me). Respekterar henne som artist och gillar hennes röst men jag orkade inte lyssna klart. Ett tag funderade jag på om mina lurar hade gått sönder. Förhoppningsvis är hon själv nöjd med ljudet på albumet, det hade varit intressant att se en MasVis-analys på det.
Name Track Peak Track Gain Track LRA Track Max LUFS-M Track Max LUFS-S Track LUFS-I Track PLR Track DR Peak timestamp Clipping samples
Abracadabra 1.017204 (0.15 dBTP) -11.50 dB 3.75 LU -3.85 LUFS -4.46 LUFS -6.50 LUFS 6.65 LU 4 dB 1:33.099 25
paa skrev:Det är ju inte ovanligt att videoproduktioner låter bättre än mastrade skivor.
$ yt-dlp --extract-audio --embed-thumbnail https://www.youtube.com/watch?v=NLviy39Q1A8
$ opusdec Lady\ Gaga\ -\ Abracadabra\ \(Saturday\ Night\ Live⧸2025\)\ \[NLviy39Q1A8\].opus Lady\ Gaga\ -\ Abracadabra\ \(Saturday\ Night\ Live⧸2025\)\ \[NLviy39Q1A8\].wav
pLudio skrev:paa skrev:Det är ju inte ovanligt att videoproduktioner låter bättre än mastrade skivor.
- Kod: Markera allt
$ yt-dlp --extract-audio --embed-thumbnail https://www.youtube.com/watch?v=NLviy39Q1A8
$ opusdec Lady\ Gaga\ -\ Abracadabra\ \(Saturday\ Night\ Live⧸2025\)\ \[NLviy39Q1A8\].opus Lady\ Gaga\ -\ Abracadabra\ \(Saturday\ Night\ Live⧸2025\)\ \[NLviy39Q1A8\].wav
sprudel skrev:@pLudio. Vilken källa har du hämtat albumet ifrån, Spotify?
goat76 skrev:Här är Dolby Atmos versionen av låten Abracadabra som återfinns på Tidal, fast nedmixad till ett 2-kanalsspår.
pLudio skrev:goat76 skrev:Här är Dolby Atmos versionen av låten Abracadabra som återfinns på Tidal, fast nedmixad till ett 2-kanalsspår.
Mycket bättre! Dolby Atmos saknar jag hos Qobuz när det är såhär.
goat76 skrev:Nu har jag lyssnat och det nedmixade Atmos-spåret låter klart bättre än den söndermastrade vanliga 2-kanals versionen.
Bill50x skrev:goat76 skrev:Nu har jag lyssnat och det nedmixade Atmos-spåret låter klart bättre än den söndermastrade vanliga 2-kanals versionen.
Var i Tidal hittar man infon om albumet är Atmos, eller bara vanlig 2-kanal. Jag hittar flera versioner av Mayhem men hittar ingen info om dem och hur de ev skiljer sig åt.
/ B
goat76 skrev:@Bill50x
Hur gick det för dig, fick du någon rätsida på vilken version som är vanliga och vilken som är Atmos, och har du kommit på något sätt att spela upp Atmos versionen i ditt ljudsystem?
goat76 skrev:Det går inte att få ut Dolby Atmos via icke kompatibla enheter även om du på ett eller annat sätt lyckas luska ut vilken av versionerna som är Atmos-spåren, Tidal kommer i de fallen bara styra om streamningen till den vanliga söndermastrade versionen.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster