Tradera tvingar köpare att skydda sig...

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Tradera tvingar köpare att skydda sig...

Inläggav hifikg » 2025-06-05 22:48

Ropade i hastigt mod in en pryl igår och upptäckte att man inte längre kan tacka nej till Traderas köparskydd. Det kostar 2 kr + 5% av varans pris. Tidigare har det varit valbart. Obligatorium infördes i januari har jag lärt mig och i april luckrade man upp kravet en smula, så om man köper av ett företag kan man välja bort extrakostnaden, eller om man väljer avhämtning istället för någon frakt.
Någon hade frågat om man måste betala för det om man köper något för sjunde gången av samma säljare och det alltid gått bra tidigare. Jorå, det måste man.

Värt att tänka på för dig som lägger bud på ett par diamantbeströdda högtalare från Schweiz.

Finns det något seriöst alternativ till Tradera?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
LeifB
Trollkarl

Re: Tradera tvingar köpare att skydda sig...

Inläggav LeifB » 2025-06-10 05:32

Tack för tipset..
Allt fler känns oseriösa. :?

Användarvisningsbild
oa51

Re: Tradera tvingar köpare att skydda sig...

Inläggav oa51 » 2025-06-10 08:20

Ja, känns som en extra omotiverad slagavgift utöver det som säljaren betalar. Jag köpte ett defekt moderkort och upptäckte att skyddet var mycket svagt då säljaren ansåg att varan var felfri då den skickades!
OA51,OA51kloner, 3st OA116, OA14, 2st OA12, OD11, Bremen 3D8, Martin Logan ESL, Snell EIII, Ino pi60, EPS-1,8st LTS B1h, 10 st SLS 10´(42l slutna) samt 6st Bremenbasar i 27l slutna lådor.

Återgå till Köpråd