Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Första aeroporten fått större hål och nedsänkning, i omvänt ordning.
Som synes repar något på jiggen - troligen skruvarna den sitter med som sticker ut något lite, så får försöka åtgärda det för fortsättningen. Får fixa till baksidan sen, inget planerat att göra där annars.
[ Bild ]
Synd att jag inte kunde få tightare passning, men jigghålet innan var precis för litet.
Chris71 skrev:Om du köpt den HiFi godkända fräsgiggen från tyskland i brun marin plywood så behöver skruvarna försänkas ganska rejält i träbiten.
Kalejdokom skrev:Heja, heja! Vill bara hoppa in och meddela att jag följer ditt projekt med stort intresse och med hög nostalgifaktor. Bra jobbat med lådorna och kul att du ger dem nytt liv med nya element. Det kommer bli finfint!
Kuriosa: I min ungdom var jag ÅF för Ljudia i Mariestad. Sålde mest bilstereo och byggde baslådor åt kompisar och arbetskamrater.
Minns också att jag sålde och byggde ihop ett Ljudia-kit till en kompis med i princip samma bestyckning som Dali 7. Tittar nu i Ljudiakatalogen nr 26 1997/98, och läser om kit 2502 för 75 liter låda.
Där satt Vifa-element av följande typ:
10" Bas: M25WP
3" Mid-dome: D75MX
0,75" Diskant: D19TD
Vad som var original i Dali 7 vet jag inte, men Vifa och Peerless har väl över tid varit mycket same same, typ. Vad har du hittat som ersättare? Eller har du bara bytt basar?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 259 gäster