Användes högtalare eller lurar? Vilka?
Förstärkare? Vilka?
Gjordes utvärderingen i grupp eller enskilt?
Ljudnivå i lyssningspositiinen?
Användes Svantes LTS-apparat för subjektiv utvärdering av elektronik? Om så - vilka parametrar användes.
JM
Moderator: Redaktörer
JM skrev:Användes högtalare eller lurar? Vilka?
Förstärkare? Vilka?
Användes Svantes LTS-apparat för subjektiv utvärdering av elektronik? Om så - vilka parametrar användes.
JM
Johan_Lindroos skrev:JM skrev:Användes högtalare eller lurar? Vilka?
Förstärkare? Vilka?
JM
Ett tips kan vara att bli medlem i Ljudtekniska Sällskapet.Alla medlemmar har sedan möjlighet att yttra sig med frågor eller artiklar i medlemstidningen ”MoLt”.
https://www.lts.a.se/nytt-konto/
(Sedan är jag osäker, jag har för mig att man i nästa steg kan betala med kort. Jag ser ju här och nu att sidan behöver uppdateras med priser och hur man går vidare. Jag tror det kostar 430 kr per år med papperstidning eller 360 kr per år digitalt. Fast nu ser jag att man ser det under ”Tips!” och ”Klicka här”, lite otydligt kan jag tycka.)
Tell skrev:MartinRF skrev:I-or skrev:Vilket var skälet till icke-transparensen?
Frekvensgång: dämpad diskant.
/Martin (fritt ur minnet)
?
MartinRF skrev:Vill ni ha ännu mer information kanske ett medlemskap är att överväga
Beakungen skrev:Men misstänker att det är när interna dacen körs i Ultran? Kör man en extern dac så spelar det ingen roll antar jag?
HenrikTornquist skrev:Beakungen skrev:Men misstänker att det är när interna dacen körs i Ultran? Kör man en extern dac så spelar det ingen roll antar jag?
Det torde ju bero på den externa dacen...
Tell skrev:Fast det gör det ju typ inte eftersom så gott som alla DACar idag är transparenta, förutom för dom som påstår sig kunna höra en 0,1-0,2dB nivåsänkning vid 20kHz.
RogerGustavsson skrev:Tell skrev:Fast det gör det ju typ inte eftersom så gott som alla DACar idag är transparenta, förutom för dom som påstår sig kunna höra en 0,1-0,2dB nivåsänkning vid 20kHz.
Det kan väl bero på mera än just den minimala diskantsänkningen?
Tell skrev:HenrikTornquist skrev:Beakungen skrev:Men misstänker att det är när interna dacen körs i Ultran? Kör man en extern dac så spelar det ingen roll antar jag?
Fast det gör det ju typ inte eftersom så gott som alla DACar idag är transparenta, förutom för dom som påstår sig kunna höra en 0,1-0,2dB nivåsänkning vid 20kHz.
Tell skrev:HenrikTornquist skrev:Beakungen skrev:Men misstänker att det är när interna dacen körs i Ultran? Kör man en extern dac så spelar det ingen roll antar jag?
Fast det gör det ju typ inte eftersom så gott som alla DACar idag är transparenta, förutom för dom som påstår sig kunna höra en 0,1-0,2dB nivåsänkning vid 20kHz.
sprudel skrev:Ev felkällor kan vara delar i den optiska överföringen till Pioneer-spelaren. Man bör ha prövat Wiim med någon annan ingång, eller med någon annan CD-läsare digitalt till både Pioneer och Wiim.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster