Moderator: Redaktörer
Almen skrev:Jag är van vid att det är skam som är uppe och traskar. Nicht wahr?
E skrev:Det är tur att vi på Faktiskt vinnlägger oss om att komma till bukten
med allt som behöver stötas och blötas!
Mvh E*
Michael skrev:PS. Förr, när man va liten, så (om jag minns rätt) tog vanliga hdd paus då och då. Detta gjorde inget, om det nu inte va så att det skulle läsas eller skrivas kontinuerligt. Det var på den tiden som det var lite ram minne i maskinerna, så inga stora buffrar. Därför fanns det audio varianter av hdd, som klarade kontinuerligt data flöde. <mitt minne är svagt, korrigera mig gärna om jag sluddrar felaktigt>
Michael skrev:Jamen... då det fanns audio varianter av vanliga hårddiskar förr, så måste det ju finnas för ssd också, hur skall det annars funka![]()
Skämt å sido, det var ju lite roligt läsa den där sidan - va folk kan hitta på![]()
PS. Förr, när man va liten, så (om jag minns rätt) tog vanliga hdd paus då och då. Detta gjorde inget, om det nu inte va så att det skulle läsas eller skrivas kontinuerligt. Det var på den tiden som det var lite ram minne i maskinerna, så inga stora buffrar. Därför fanns det audio varianter av hdd, som klarade kontinuerligt data flöde. <mitt minne är svagt, korrigera mig gärna om jag sluddrar felaktigt>
//Michael
RogerGustavsson skrev:Michael skrev:PS. Förr, när man va liten, så (om jag minns rätt) tog vanliga hdd paus då och då. Detta gjorde inget, om det nu inte va så att det skulle läsas eller skrivas kontinuerligt. Det var på den tiden som det var lite ram minne i maskinerna, så inga stora buffrar. Därför fanns det audio varianter av hdd, som klarade kontinuerligt data flöde. <mitt minne är svagt, korrigera mig gärna om jag sluddrar felaktigt>
Audio ställer väl inga större krav på datorerna vid vanlig spelning?
RogerGustavsson skrev:Audio ställer väl inga större krav på datorerna vid vanlig spelning?
E skrev:24/192 är inte vanlig spelning?![]()
RogerGustavsson skrev:CD-skivor är 1411 kbit/s, 24-bitars/192kHz är väl 9216 kbit/s? Strömmad UHD-video via SVTplay tycks vara max 10000 kbit/s. Om det rinner igenom ska det väl inte vara problem med ljudfilerna?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster