AI - funktion, nytta och begränsningar

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten

AI - funktion, nytta och begränsningar

Inläggav sportbilsentusiasten » 2025-10-09 12:58

Här kör vi vidare :D

Användarvisningsbild
goat76

Re: AI - funktion, nytta och begränsningar

Inläggav goat76 » 2025-10-09 13:37

Då lägger jg återigen upp denna högst intressanta intervjun med den så kallade ”The Godfather of AI”, som nu efter lång och trogen tjänst inom utvecklingen av AI går ut och varnar regeringar, beslutsfattare och människor i överlag om farorna som stundar då AI som numera är såpass utvecklad att den lär sig själv, och det i en sådan rasande takt snart helt utan mänsklig involvering så att det kan bli direkt farligt på så många plan att det nästan krävs en superhjärna i sig att se alla möjliga faror detta för med sig. Historien har visat att teknisk utveckling inte går att bromsa, men det beslutsfattarna åtminstone kan göra är att införa begränsningar och reglementen för att bibehålla kontrollen över vad AI för med sig i en väldigt nära framtid.

[/quote]

Användarvisningsbild
STDI
Carlssonsk apostel

Inläggav STDI » 2025-10-09 13:42

sportbilsentusiasten skrev:Här kör vi vidare :D

Till oförstående: sportbilsentusiasten menar alltså från den här tråden: https://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?p=2353720#p2353720
OD-11, 3xOA12(T22+B65OAII), OA52.N, 2xL8, SC6, SC6.2

Användarvisningsbild
mn12

Inläggav mn12 » 2025-10-09 13:49

goat76 skrev:...då AI som numera är såpass utvecklad att den lär sig själv...

Var säger han det? Jag skulle vilja se det i kontext men 1h video är lite långt för att hitta det.
Det här är ett stycke text som kan läggas till i inlägg du skapar. Det finns en gräns på 200 tecken.

Användarvisningsbild
VintageHiFi

Inläggav VintageHiFi » 2025-10-09 13:54

Framtiden är snart här. :twisted:

T2 Skynet.jpg
T2 Skynet.jpg (61.89 KiB) Visad 823 gånger

Användarvisningsbild
E

Inläggav E » 2025-10-09 14:04

Fast ämnet borde väl kanske ligga i Öppen diskussion?

Såvida det inte är tänkt att handla specifikt om hur AI används inom
HiFi.

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2025-10-09 14:53

VintageHiFi skrev:Framtiden är snart här. :twisted:

T2 Skynet.jpg

Jag kör med reklamtröja för Skynet för säkerhets skull.
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
goat76

Inläggav goat76 » 2025-10-09 15:00

mn12 skrev:

Var säger han det? Jag skulle vilja se det i kontext men 1h video är lite långt för att hitta det.

Jag råder dig att se hela videon när du finner tid. Hela videon handlar om hur AI kommit in i stadiet att lära sig själv, och de eventuella faror det för med sig. Mycket sevärd video där många aspekter avhandlas som kan innebära stora faror för oss människor om det inte införs diverse begränsningar för AI:ns framfart.

Inte nog med det, jag tycker synd om alla de som nu utbildar sig inom IT, de flesta företag kommer inom bara några år börja ersätta människor med AI då de hinner utföra så många fler uppgifter på så mycket kortare tid än vad någon människa klarar av. Så vad kommer ske med alla dessa personer med studielån utan någon framtid inom de yrken de siktat in sig på, kommer de verkligen kunna tänka sig ett annat typ av arbete som snickare, rörmokare, vårdpersonal eller liknande?
Senast redigerad av goat76 2025-10-09 15:09, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
mn12

Inläggav mn12 » 2025-10-09 15:06

goat76 skrev:
mn12 skrev:

Jag råder dig att se hela videon när du finner tid. Hela videon handlar om hur AI kommit in i stadiet att lära sig själv, och de eventuella faror det för med sig. Mycket sevärd video där många aspekter avhandlas som kan innebära stora faror för oss människor om det inte införs diverse begränsningar för AI:ns framfart.

Jag tog fram en utskrift på hela konversationen och sökte efter self och hittade inte att det du sa sades någonstans.det må vara intressant men se 1h för att verifiera att det du sa överensstämmer med det han sa orkar jag inte.
Det här är ett stycke text som kan läggas till i inlägg du skapar. Det finns en gräns på 200 tecken.

Användarvisningsbild
goat76

Inläggav goat76 » 2025-10-09 15:16

mn12 skrev:
goat76 skrev:
mn12 skrev:Var säger han det? Jag skulle vilja se det i kontext men 1h video är lite långt för att hitta det.

Jag tog fram en utskrift på hela konversationen och sökte efter self och hittade inte att det du sa sades någonstans.det må vara intressant men se 1h för att verifiera att det du sa överensstämmer med det han sa orkar jag inte.

Du får väl fråga någon AI om den kan summera videon åt dig, du verkar redan vara ett lätt offer för det kommande samhället där vi inte längre har tid till något och där vi förlitar oss helt och hållet på vad AI:n dukar på våra bord. :wink:

Användarvisningsbild
mn12

Inläggav mn12 » 2025-10-09 15:29

goat76 skrev:
mn12 skrev:
goat76 skrev:

Du får väl fråga någon AI om den kan summera videon åt dig, du verkar redan vara ett lätt offer för det kommande samhället där vi inte längre har tid till något och där vi förlitar oss helt och hållet på vad AI:n dukar på våra bord. :wink:

Det var faktiskt det jag gjorde och fick utskrift på konversationen - dock ingen sammafattning utan bara vad som sades och sen gjorde jag en vanlig textsök i den texten och kunde inte hitta ditt påstående.

Det som är problemet här är att diskutera saker som sägs i en 1h video utan tidsangivelse och tvinga andra att titta på den videon för att kunna komma med motargument.

Så jag skulle fortfarande bli tacksam om du kunne ange var i videon han sa det du påstår att han sa eller ange en annan källa till påståendet

Tillägg: om någon annan hittar det får ni gärna säga var.

Användarvisningsbild
goat76

Inläggav goat76 » 2025-10-09 16:45

mn12 skrev:
goat76 skrev:
mn12 skrev:Jag tog fram en utskrift på hela konversationen och sökte efter self och hittade inte att det du sa sades någonstans.det må vara intressant men se 1h för att verifiera att det du sa överensstämmer med det han sa orkar jag inte.

Det var faktiskt det jag gjorde och fick utskrift på konversationen - dock ingen sammafattning utan bara vad som sades och sen gjorde jag en vanlig textsök i den texten och kunde inte hitta ditt påstående.

Det som är problemet här är att diskutera saker som sägs i en 1h video utan tidsangivelse och tvinga andra att titta på den videon för att kunna komma med motargument.

Så jag skulle fortfarande bli tacksam om du kunne ange var i videon han sa det du påstår att han sa eller ange en annan källa till påståendet

Det kan hända att han inte säger det ordagrant i videon, men alla som orkar se den kommer förstå att hela videon handlar om just AI:ns rasande fart i utveckling, att den inte längre behöver särskilt mycket mänsklig input och att den redan nu är i stadiet att lära sig själv.

Vid det här laget hade du lätt hunnit se videon istället för att diskutera varför du inte har ork eller lust att se den. :wink:

Användarvisningsbild
mn12

Inläggav mn12 » 2025-10-09 16:54

goat76 skrev:
mn12 skrev:
goat76 skrev:

Det kan hända att han inte säger det ordagrant i videon, men alla som orkar se den kommer förstå att hela videon handlar om just AI:ns rasande fart i utveckling, att den inte längre behöver särskilt mycket mänsklig input och att den redan nu är i stadiet att lära sig själv.

Vid det här laget hade du lätt hunnit se videon istället för att diskutera varför du inte har ork eller lust att se den. :wink:

Så om han inte sa det varför skrev du det och varför ville du att jag och andra skulle kasta bort en timme på att komma på att du skarvade?

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2025-10-09 17:29

AI har för många begränsningar (än så länge, om AI nu någonsin kommer förbi historik nivån), eftersom den är baserad på just historisk information. Jag tror, och jag kan såklart få fel här, att den aldrig kommer klara av att själv generera utbildningsinformation som AI själv kontrollerar (dvs sant/falsk).
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
Chris71

Inläggav Chris71 » 2025-10-09 17:33

För att inte bryta trenden och bli en nedströms simmare så säger jag, man behöver inte vara så rädd för AI om man inte tar allt för många råd ifrån den för sanningen är att det inte finns mycket till I i AI.

Väldigt grovt så skulle jag drista mig till att säga att de AI vanliga dödliga har tillgång till är någon form av handikapp anpassning av sökmotor/redigerings program.

Det är lite som en slöjdlärare som blivit omskolad till bibliotekarier, man kan inte bara hitta en bok om slöjd utan personen i fråga kan bläddra fram till en intressant sida och beskriva handlaget som krävs för att utföra uppgiften men sen är du utelämnad åt ditt eget öde, och frågan du kanske borde ställt är varför personen omskolade sig om de var så duktiga på slöjdande.

För att ingen skall ta mitt ord som så låter jag AI själva berätta varför de tror att de är smarta och sen finns det ett ganska intressant papper att läsa från en av spelarna inom industrin.

På frågan om vad som gör AI intelligent så svarar "Han" själv så här:

Artificial intelligence is when computer programs are designed to imitate the human brain. AI involves programs that learn new things based on their previous experiences, understand languages, recognise objects in images, and many other things.

Intressant läsning:

https://machinelearning.apple.com/resea ... f-thinking

Användarvisningsbild
exmag

Inläggav exmag » 2025-10-09 17:48

Än så länge är AI bara en avancerad sökmotor. Om man tar sig tid att diskutera personliga saker med AI märker man snart att den styrs av förutbestämda algoritmer.
Påstår man att AI har fel i något svar rättar den sig och håller med dig eller i vart fall byter inriktning. Påstår man något politiskt inte gångbart verkar det som om AI får kortslutning.
Åtminstone den AI vi har tillgång till är alltså bara en avancerad sökmotor. Jag utnyttjar den ibland för att sila bort icke önskvärda träffar.

Så länge AI inte kan "trycka på knappen" är jag inte orolig.
Mer av detta finns här: https://www.exmag.se/
Människan värmer upp Jorden, nu måst vi se till att stoppa uppvärmningen innan det går riktigt illa.

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten

Inläggav sportbilsentusiasten » 2025-10-09 17:53

exmag skrev:Så länge AI inte kan "trycka på knappen" är jag inte orolig.

Ukraina har drönare som är delvis AI-styrda...de kan potentiellt bestämma sig för att bomba fel mål 8)
Men märk väl, det är människor som gett drönaren den möjligheten så i vanlig ordning är människans dumhet som är risken! Inte tekniken i sig.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2025-10-09 17:56

Används AI som företeelse på ett konstruktivt och positivt sätt så tror jag att företeelsen kan vara fördelaktig.
Men det är väl som allt annat som kan användas konstruktivt eller destruktivt. Skall samtliga företeelser i universum som kan användas destruktivt förbjudas? Människan drivs av rädsla och ångest för allt, där allt som skulle kunna hända i värsta scenario spekuleras och målas upp, speciellt i all massmedia och på Facebook där alla får leka nyhetsförmedlare och sedan en tid även på U-tube för att kanske kunna få in stålar på reklam.

Som vanligt undrar jag vad definitionen på förkortningen AI är? Artificiell Intelligens är begreppet. Vem har för all evighet satt den objektiva sanningen för företeelsen AI? Vem har manifesterat detta dekret? Om det nu är farligt för hela mänskligheten så bör man väl utrota alla som har med företeelsen att göra och kanske även utrota hela deras genetiska stam? Förbjud alla oliktänkande, kanske vore bra, eller?
Vad är definitionen på ordet ”artificiell”?
Vad är definitionen på ordet ”intelligens”?

Jag frågade på google: What is the definition of AI? 8)
Svaret blev från AI. Jag rekommenderar att läsa svaret.

Artificial Intelligence (AI) is the capability of a computer system to perform tasks that typically require human intelligence, such as learning, reasoning, problem-solving, and decision-making. AI systems learn from data to improve their accuracy and can analyze information, understand language, recognize images, and make recommendations or predictions in complex situations.

Human-like tasks: AI aims to simulate cognitive functions associated with the human mind, including perception, reasoning, planning, and communication.

Learning from data: A core aspect of AI is its ability to learn from new information and datasets, improving its performance and accuracy over time without explicit human programming for every task.

Data-driven predictions and decisions: AI systems use patterns in data to make predictions, recommendations, or decisions that can influence real or virtual environments.

Application across domains: AI is applied to a wide range of complex problems, from self-driving cars and virtual assistants to image recognition and language translation.

Examples of AI capabilities:
Natural Language Processing: Understanding and generating human language, allowing computers to translate speech and text.

Computer Vision: Enabling machines to interpret and understand visual information.

Machine Learning: A subset of AI that allows computers to learn from data and improve their abilities over time.

Decision-making: AI systems can make decisions to solve problems or provide guidance, such as in customer service or medical assistance.

Detta är en definition på AI enligt AI. :)

Men eftersom AI är farligt och falskt och manifesterar lögnen och borde förbjudas, så måste detta vara falsk utsaga som definition på AI, eller?

Då undrar jag vad den sanna definitionen är? Det måste alltså vara något helt annat som inte har att göra med ovanstående, om jag förstått vissa på faktiskt.io rätt.
Chris71 verkar också fundera i ungefär samma tankebanor som jag. I-or verkar ha ungefär samma erfarenhet av AI-sökningar som jag och några till.

Internet har uppnått en extremt hög brusnivå och är snart inte användbart för informationsinhämtning. Kan AI, vad det nu är, sortera bort bruset på användbart sätt så blir det lite som Dolby eller dBx inom ljud.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2025-10-09 18:03

För övrigt verkar Bayes theorem applicerbart för AI. Indata ggr matematik = utdata i form av sannolikhet som blir ny indata ggr matematik = ny sannolikhet som blir ny indata, osv.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2025-10-09 18:38

petersteindl skrev:Internet har uppnått en extremt hög brusnivå och är snart inte användbart för informationsinhämtning.

Sant, men lite av en annan diskussion....
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
goat76

Inläggav goat76 » 2025-10-10 03:33

mn12 skrev:
goat76 skrev:
mn12 skrev:Det var faktiskt det jag gjorde och fick utskrift på konversationen - dock ingen sammafattning utan bara vad som sades och sen gjorde jag en vanlig textsök i den texten och kunde inte hitta ditt påstående.

Så om han inte sa det varför skrev du det och varför ville du att jag och andra skulle kasta bort en timme på att komma på att du skarvade?

Jag skiter egentligen fullständigt i om just du ser videon eller inte, orsaken till att jag rekommenderar folk här att se hela videon är för att den enligt mig avhandlar många olika intressanta aspekter rörande AI. Kanske är det en bortkastad timme för dig, men du kan väl knappast veta om andra personer kommer tycka det samma, kanske de till skillnad från dig är intresserade av fler aspekter än endast delen där han pratar om hur AI kan lära sig själv.

Från 56:18 in i videon och fram till 1:00:49 berättar han om hur AI:n lär sig själv, vilket går ut på att AI:n kan göra många fler sambandsberäkningar vilket sällan kommunikationen mellan människor är tillräckligt effektiv för. AI:n kan av den anledningen se mönster och hitta samband mellan olika forskningsområden, och därmed lära sig saker av dessa samband och i.o.m det utveckla sina egna kunskaper. Det är även högst sannolikt att AI:n inom en snar framtid kommer kunna dra slutsatser som vi människor inte än har hunnit se, just p.g.a den skyhöga beräkningshastigheten att kunna hitta samband. Det är som om en och samma forskare skulle vara expert inom alla områden samtidigt, vilket ett mänskligt liv knappast skulle räcka till.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2025-10-10 06:57

Lite Sabine AI.

Användarvisningsbild
exmag

Inläggav exmag » 2025-10-10 10:18

Jag har testat Copilot AI för HIFI.
Det är trots allt inte så dumt. Jag talade om vilka element som skall sitta i en 50 liter basreflex och bad om delningsfilter så fick jag detta svar plus en massa olika tips.

OBS AI genererat svar:
--------------------------------------------------------------------
Kod: Markera allt
Diskantväg:
    + ----||----+----/\/\/\---- +
           C1        L1

Basväg:
    + ----/\/\/\----+----||---- +
           L2        C2

Komponentvärden för 2:a ordningens Butterworth-filter:
[Gick inte att klistra in svaret]
Dessa värden är ungefärliga och baseras på Butterworth-karaktäristik för 8 ohm vid 3 kHz. De ger en jämn övergång mellan elementen.

--------------------------------------------------------------------
Nu var detta en väldigt enkel fråga. AI'n frågade sedan om den skall rita upp kopplingsschema och gav en del tips vad man kan göra mer mm.
Senast redigerad av exmag 2025-10-10 10:24, redigerad totalt 3 gånger.
Människan värmer upp Jorden, nu måst vi se till att stoppa uppvärmningen innan det går riktigt illa.

Användarvisningsbild
mn12

Inläggav mn12 » 2025-10-10 10:19

goat76 skrev:
mn12 skrev:
goat76 skrev:

Jag skiter egentligen fullständigt i om just du ser videon eller inte, orsaken till att jag rekommenderar folk här att se hela videon är för att den enligt mig avhandlar många olika intressanta aspekter rörande AI. Kanske är det en bortkastad timme för dig, men du kan väl knappast veta om andra personer kommer tycka det samma, kanske de till skillnad från dig är intresserade av fler aspekter än endast delen där han pratar om hur AI kan lära sig själv.

Från 56:18 in i videon och fram till 1:00:49 berättar han om hur AI:n lär sig själv, vilket går ut på att AI:n kan göra många fler sambandsberäkningar vilket sällan kommunikationen mellan människor är tillräckligt effektiv för. AI:n kan av den anledningen se mönster och hitta samband mellan olika forskningsområden, och därmed lära sig saker av dessa samband och i.o.m det utveckla sina egna kunskaper. Det är även högst sannolikt att AI:n inom en snar framtid kommer kunna dra slutsatser som vi människor inte än har hunnit se, just p.g.a den skyhöga beräkningshastigheten att kunna hitta samband. Det är som om en och samma forskare skulle vara expert inom alla områden samtidigt, vilket ett mänskligt liv knappast skulle räcka till.

Tack - det var ju inte så svårt. LLM:er tränas på data och viktar om neurala nätet. Det är inget nytt - det är liksom centralt. Jag tolkade (felaktigt) "...då AI som numera är såpass utvecklad att den lär sig själv..." att dom själva kunde bygga om sin kod som skapade modellerna. Så kontext av påståenden är viktigt.

Användarvisningsbild
exmag

Inläggav exmag » 2025-10-10 10:31

Jag frågade:
"Hur skiljer sig de olika Purifi PTT6.5 elementen åt och hur låter de rent musikaliskt?"

Jag fick ett relativt omfattande svar och kan se att den hämtat svaret från olika tester/provlyssning. Det är prefekt för man slipper vada i timmar igenom en massa bullshit innan detta hittas. Nu tog det en sekund, typ.

Jag tycker man skall få använda AI på forumet men bara sökresultat.

Användarvisningsbild
mn12

Inläggav mn12 » 2025-10-10 10:41

exmag skrev:Jag frågade:
"Hur skiljer sig de olika Purifi PTT6.5 elementen åt och hur låter de rent musikaliskt?"

Jag fick ett relativt omfattande svar och kan se att den hämtat svaret från olika tester/provlyssning. Det är prefekt för man slipper vada i timmar igenom en massa bullshit innan detta hittas. Nu tog det en sekund, typ.

Fast om AI:n har vadat igenom massa bullshit (samma som du skulle hitta plus antagligen lite till) hur säkerställer du att det faktiskt inte bara är bullshit som den kastar ur sig? Hur vet du att informationen kommer från trovärdig källa och inte en bullshittare (eller bullshittade texter gjora av andra AI).

Det är inte fel att använda AI som sökmotor men problemet är att den oftast inte länkar till källan så man kan inte kontrollera att det den sammanfattat bara bygger på bullshit eller inte.

I dom flesta fallen så söker man på saker som man egentligen inte orkar läsa på om utan man vill ha ett snabbt svar på. Då är det ok - det spelar ingen roll. Men om man vill lära sig saker och ta dom för sanningar så är det väldigt farligt eftersom man inte vet vad den lärt sig på.

Användarvisningsbild
mn12

Inläggav mn12 » 2025-10-10 10:52

Ett problem med AI som sökmotor är att den aldrig säger "Ingen aning".

Den hittar på lite istället. Här kommer 2 skärmdumpar från min telefon när jag testat virala sökningar som Googles AI killgissar lite på. Båda är åtgärdade. Så fort sökningarna sprids på internet tas dom bort.

Jag måste tillägga att det finns massa bra tillämpningar för AI. Men hypen för LLM:erna just nur är ju löjlig.

ai1.jpg
ai1.jpg (775.95 KiB) Visad 604 gånger

Bilagan a21.jpg finns inte längre
Bilagor
ai2.jpg
ai2.jpg (808.15 KiB) Visad 604 gånger

Användarvisningsbild
Chris71

Inläggav Chris71 » 2025-10-10 13:07

Folk med tveksam Bias kan här få ett recept på mycket basic källkritik kod för att testa AI svar.

Välj ut 10st slumpmässiga ord som har stavningar som via ändring av 1 bokstav kan få et radikalt annorlunda betydelse, testa sen en enkel fråga innehållande ordet och när svaret är genererat så ställer du samma fråga men med det andra nästa likadana ordet.

Om någon minns vad som hände när sökmotorer blev var mans verktyg och vad som var en del av Googles framgångssaga, människor med väl utvecklade neurala nervsystem kommer att hitta sätt att injicera instruktioner som påverkar sorteringen av svaren i riktig som är önskvärd, dvs AI kommer göra oss lyckligt omedvetna om att vi inte gör avvägda val baserade på information utan fortsätter att skedmatas med reklam från penningstinna annonsörer.

Användarvisningsbild
E

Inläggav E » 2025-10-10 13:43

mn12 skrev:
a21.jpg

Jag blir ändå nästan mest nyfiken på huruvida du ser det som en sport
att ladda ur hela batteriet innan du stoppar i en sladd? :wink:

Vid 3 % vågar jag aldrig ha skärmen på i onödan. Faktum är att nu,
efter snart fyra års tung användning av min Note 20 Ultra, är ju även
11 % en tämligen akut situation.

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten

Inläggav sportbilsentusiasten » 2025-10-10 13:52

mn12 skrev:
exmag skrev:Jag frågade:

Fast om AI:n har vadat igenom massa bullshit (samma som du skulle hitta plus antagligen lite till) hur säkerställer du att det faktiskt inte bara är bullshit som den kastar ur sig? Hur vet du att informationen kommer från trovärdig källa och inte en bullshittare (eller bullshittade texter gjora av andra AI).

Det är inte fel att använda AI som sökmotor men problemet är att den oftast inte länkar till källan så man kan inte kontrollera att det den sammanfattat bara bygger på bullshit eller inte.

I dom flesta fallen så söker man på saker som man egentligen inte orkar läsa på om utan man vill ha ett snabbt svar på. Då är det ok - det spelar ingen roll. Men om man vill lära sig saker och ta dom för sanningar så är det väldigt farligt eftersom man inte vet vad den lärt sig på.

Ja så illa är det.
Och extra illa blir det sedan om människor TROR det är sanning.

Nästa

Återgå till Teknikforum