Man (jag) vet ju aldrig hur det ser ut inuti förrän man öppnar förpackningen. Men den här asken blir jag glad av! Snyggt och prydligt och ordning och reda
Jag blev lite orolig vid åsynen av sladdarna från transformatorn, då de såg ruttnade och spröda ut. En svart sladd spontanlossnade när jag lossade spänningsväljaren. Sladdarna från trafon har ett klibbigt yttre, men under är de filtbeklädda, tunna kopparkablar som är nästan omöjliga att skala. En mattkniv funkade att tälja med iaf.
Efter bytet av kondingen idag, så hörs bara ett stadigt brus från vänster kanal oavsett volym, men går att minska med balanskontrollen. Så nån konding, eller flera, på ingången till vänster kanal på förförstärkare kanske delade öde med nätkondingen? Vet inte om eller hur det skulle ha någon koppling till nätkondingen...ingen säkring gick och det borde inte ha fortplantat sig till kretskorten genom likriktarbryggan, men fysik är förunderlig ganska ofta. Höger kanal låter det ifrån iaf, precis lika illa som innan. Hursom, det luktar som mycket jobb, men inte hopplöst mycket