Det är där jag kan ligga prismässigt, något annat förslag i prisklassen?
Moderator: Redaktörer
Tell skrev:Du kommer inte höra nån skillnad, Wiimen är så bra det bara kan bli
TonyM skrev:Tell skrev:Du kommer inte höra nån skillnad, Wiimen är så bra det bara kan bli
Så det blir inte bättre av att använda en fristånde dac o Wiimen bara som transport?
steven33 skrev:Jag håller med Tell, lägg pengarna på något annat. WiiM Pro Plus har AKM AK4493SEQ DAC-chip. Cambridge Audio DAC 200M har ESS Sabre DAC-chip. Precis de två chippen har jag i min nya DAC, en Douk Audio Q11, som jag köpte eftersom jag just var nyfiken på om man hör någon skillnad mellan dessa två chip. Med ett knapptryck på fjärren kan jag välja vilket chip jag vill lyssna på, AKM eller ESS. Jag har växlat fram och tillbaka i många, många timmar och jag hör ingen skillnad. Min slutsats blev att om chippen är rätt implementerade i apparaten så hör man ingen skillnad, eller väldigt liten åtminstone.
https://doukaudio.com/products/douk-aud ... ter-dsd256
TonyM skrev:steven33 skrev:Jag håller med Tell, lägg pengarna på något annat. WiiM Pro Plus har AKM AK4493SEQ DAC-chip. Cambridge Audio DAC 200M har ESS Sabre DAC-chip. Precis de två chippen har jag i min nya DAC, en Douk Audio Q11, som jag köpte eftersom jag just var nyfiken på om man hör någon skillnad mellan dessa två chip. Med ett knapptryck på fjärren kan jag välja vilket chip jag vill lyssna på, AKM eller ESS. Jag har växlat fram och tillbaka i många, många timmar och jag hör ingen skillnad. Min slutsats blev att om chippen är rätt implementerade i apparaten så hör man ingen skillnad, eller väldigt liten åtminstone.
OK, tänkte mer att en fristående dac var bättre o att 2 chip var bättre än 1
Tell skrev:TonyM skrev:steven33 skrev:Jag håller med Tell, lägg pengarna på något annat. WiiM Pro Plus har AKM AK4493SEQ DAC-chip. Cambridge Audio DAC 200M har ESS Sabre DAC-chip. Precis de två chippen har jag i min nya DAC, en Douk Audio Q11, som jag köpte eftersom jag just var nyfiken på om man hör någon skillnad mellan dessa två chip. Med ett knapptryck på fjärren kan jag välja vilket chip jag vill lyssna på, AKM eller ESS. Jag har växlat fram och tillbaka i många, många timmar och jag hör ingen skillnad. Min slutsats blev att om chippen är rätt implementerade i apparaten så hör man ingen skillnad, eller väldigt liten åtminstone.
Disten är extremt låg, frekvensgången helt rak och bruset är försvinnande lågt, det finns alltså inget att förbättra, det som kommer in är det som går ut
goat76 skrev:Jag har faktiskt aldrig haft en extern DAC, har alltid varit nöjd med de DACar som kommer inbyggda i de, i övrigt, högpresterande apparater jag har i min ägo. Det verkar onödigt bökigt att hålla på å strula med en extern DAC på sidan om, med onödiga extra signalkablar och eventuellt extra strömkablar.
Sen det här med externa DACar med valbara olika DAC-filter, varför ska jag som slutanvändare svamla med sånt? Nej, ge mig bara det du som tillverkare anser låter bäst!
TonyM skrev:Tell skrev:TonyM skrev:
Disten är extremt låg, frekvensgången helt rak och bruset är försvinnande lågt, det finns alltså inget att förbättra, det som kommer in är det som går ut
Problemet har löst sig! Behöver ta katten till veterinären, där går mina dac pengar. Katten har kostat mig 14000 den sista veckan, kilopriset börjar bli högt nu!!
steven33 skrev:TonyM skrev:Tell skrev:Disten är extremt låg, frekvensgången helt rak och bruset är försvinnande lågt, det finns alltså inget att förbättra, det som kommer in är det som går ut
Problemet har löst sig! Behöver ta katten till veterinären, där går mina dac pengar. Katten har kostat mig 14000 den sista veckan, kilopriset börjar bli högt nu!!
Det här med husdjur har blivit riktigt dyrt. Jag hade en jaktlabrador som fick cancer i höften. Försäkringen täckte inte det eftersom han var för gammal, nio år, så jag fick bekosta operationen själv. Det blev 60 000 kr och han dog ett år senare när höftbenet gick av. Hoppas det går bra för din katt.
Neuhausen skrev:Jag hoppas det går bra med katten!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster