Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Trevligt album, men tyvärr bedrövlig ljudkvalitet - komprimerat, orent och beslöjat.
Morello skrev:N802 i all ära, men de tvättar inte bort distorsion och/eller återställer det dynamiska omfånget.
hifikg skrev:Den version jag har rippat, från CD, lämnar inget övrigt att önska vad gäller ljudkvalitet. Eller något annat. Lars Halapi har säkert haft sin hand över denna inspelning också. Kan det vara något mög som finna på streaming som ställer till det? Synd isåfall.
sprudel skrev:hifikg skrev:Den version jag har rippat, från CD, lämnar inget övrigt att önska vad gäller ljudkvalitet. Eller något annat. Lars Halapi har säkert haft sin hand över denna inspelning också. Kan det vara något mög som finna på streaming som ställer till det? Synd isåfall.
Kan det vara så att du lyssnar på musiken och njuter av den, istället för att dissekera ljudet och leta anomalier?
sprudel skrev:hifikg skrev:Den version jag har rippat, från CD, lämnar inget övrigt att önska vad gäller ljudkvalitet. Eller något annat. Lars Halapi har säkert haft sin hand över denna inspelning också. Kan det vara något mög som finna på streaming som ställer till det? Synd isåfall.
Kan det vara så att du lyssnar på musiken och njuter av den, istället för att dissekera ljudet och leta anomalier?
hifikg skrev:sprudel skrev:hifikg skrev:Den version jag har rippat, från CD, lämnar inget övrigt att önska vad gäller ljudkvalitet. Eller något annat. Lars Halapi har säkert haft sin hand över denna inspelning också. Kan det vara något mög som finna på streaming som ställer till det? Synd isåfall.
Det gör jag alltid, men är det riktigt dåligt brukar jag reagera ändå.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster