Jag vinner mycket på att utgå från att det blir bra och börjar jobba sedan. Då är halva segern vunnen innan man ens börjat
Moderator: Redaktörer
exmag skrev:Sedan sågar jag:
RogerGustavsson skrev:Får hoppas han löser den där glipan som syns...
rigi skrev:Har du provat så magneten på basarna inte tar i sidostycket? Ser lite tight ut
eljulio skrev:RogerGustavsson skrev:Får hoppas han löser den där glipan som syns...
Glipan är nog lösbar, då bildvinkeln gör att det ser värre ut än vad det i verkligheten här. Men jag funderar ändå på om jag ska börja om med lådorna och kanske bygga dem i MDF istället för att sen fanera sidorna istället.
RSG skrev:eljulio skrev:RogerGustavsson skrev:Får hoppas han löser den där glipan som syns...
Glipan är nog lösbar, då bildvinkeln gör att det ser värre ut än vad det i verkligheten här. Men jag funderar ändå på om jag ska börja om med lådorna och kanske bygga dem i MDF istället för att sen fanera sidorna istället.
Personligen så hade jag nog gjort som du säger.
Gjort om och gjort rätt.
Resultatet på baffeln är synd att kasta bort på resten. För jag inbillar mig att du (såsom jag) kommer att reta dig på resten inte håller estetiken fullt ut. Sen är det ju lite kul att fanera också![]()
Kom bara ihåg att kompensera för fanertjocklek mot baffeln.
/Johan
Glebster skrev:Oavsett beslut kanske man kan dra slutsatsen att det är en enklare (och billigare?) lösning att fanera i efterhand.
momotom skrev:Isaks är enormt trevliga och bra.
RogerGustavsson skrev:De två stora spolarna bör nog inte sitta så, de påverkar varandra som de sitter nu.
Användare som besöker denna kategori: Kalle_H och 26 gäster