Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:Har alltid gillat Luxmans design från denna period. Rediga knappar/spakar, snygga rattar och bra design för enkelt handhavande. Ska bli kul att följa renoveringen.
/ B
margunlun skrev:Bill50x skrev:Har alltid gillat Luxmans design från denna period. Rediga knappar/spakar, snygga rattar och bra design för enkelt handhavande. Ska bli kul att följa renoveringen.
Ja den är väldigt snygg! Hade väl önskat att volymratten var lite större så hade det varit lite mer inuitivt. Det brukar hända med liknande förstärkare att jag bara ska sträcka mig för att ratta mellan ingångsväljaren men rattar upp volymen till max (man vaknar iofs). Sen är det kanske lite märkligt att kunna ställa in olika bas och diskant för höger och vänster. Men har man olika högtalare på höger och vänster sida är det såklart toppenDet kanske ger någon fördel för ljudet kan jag tänka mig att ha dem separat?
Morello skrev:Tänk på att byte till andra typer av trissor tar apparaten tillbaka till prototypstadiet, vilket tarvar en del mätningar för att säkerställa bland annat stabilitet.
sprudel skrev:Snacka om kulturgärning!
Daniel_A skrev:Har jag en tvillingsjäl? Jag hade själv en R-800 för sekundäranläggningen hemma, men bytte av utrymmesskäl till en... Sony TA-1140!![]()
Luxmannen ser ju så snygg ut, men volymratten skrapar påtagligt och ett par lampor har gått. Det är ju synd att säga, men jag tycker nästan att Sony låter bättre, i alla fall med de gamla Beovox-högtalarna jag har.
Och vilket fantastiskt jobb du gjort. Kul läsning!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster