RogerGustavsson skrev:Inte för att jag är en hejare på det men lödning behöver du nog öva lite på...
Den är verkligen jätte, jätteful. Dock hållbar. Jag drog rejält i kabeln utan något som helst släpp. Får se om jag gör om det.
Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Inte för att jag är en hejare på det men lödning behöver du nog öva lite på...
eljulio skrev:Varje framsida har också en baksida. Så här blev det på plats. Högtalarterminalen ville jag inte ha synlig, så den är på insidan mot absorbenten. Kommer nog att byta till lite snyggare skruvar på inspektionsluckan på baksidan, om jag orgar bry mig om det. Kan räcka med att svärta ned dem lite bara.
RogerGustavsson skrev:eljulio skrev:Varje framsida har också en baksida. Så här blev det på plats. Högtalarterminalen ville jag inte ha synlig, så den är på insidan mot absorbenten. Kommer nog att byta till lite snyggare skruvar på inspektionsluckan på baksidan, om jag orgar bry mig om det. Kan räcka med att svärta ned dem lite bara.
Är det polskruvar du använder för högtalarkablaget? Det är något som brukar avrådas ifrån. Ingvar Öhman förklarade på LTS-mötet varför, https://www.youtube.com/live/kSsadWJ9kV8
Vid 2:01 tar han upp polskruvar. Ingvar börjar sin del av mötet vid 1:20 och är som vanligt intressant att lyssna på.
Lennart skrev:Har följt detta bygge till och från med intresse! Och resultatet är fantastiskt, snygg vägg placering med bänk och allt.
En fråga om designen av vägg absorbenterna, ser att du har ett visst ramdjup på någon cm? Är det någon risk att det blir en
oönskad reflektion i ramkanterna? Vad händer om man lägger absorbent materialet "flush" med ramen?
Användare som besöker denna kategori: nijo, RogerGustavsson, tordnilsson och 31 gäster