Nuforce Reference - digitala monoblock! Vad tycker ni?

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
tommypeters

Inläggav tommypeters » 2006-05-17 17:56

Bamsefar skrev:Btw. Alla Component.se diggare som kastar skit på mig - lycka till ;)

Det vore väl synd, här har du ju i alla fall ett forum du inte blir utslängd ifrån, där din stil passar in. Onödigt att komma in från forum med trevlig samtalsnivå och sabba det här. Ingen vinner väl på att vi kommer hit och kallar dig pajas. Det finns ju, hos andra, ändå en hel del kunskap på det här forumet och man kan väl koncentrera sig på den.

Det går säkert att hålla på och mäta tills man hittar ett sätt som är ofördelaktigt för vilket steg som helst, sedan finns det standardiserade mätmetoder som man kan följa om man vill. Felet NuForce har gjort är att man släppte första versioner med ett par problem och när man fixat dem gör man bara en "minor" förändring av versionsnumret från 8.0 till 8.02. Men de flesta är ju överens om att ett rörsteg har långt mer distorsion än vad man kan tillåta för ett "vanligt" steg, ändå kan de flesta - utom de mest enkelriktade - anse att ett rörsteg kkan låta bra. Men vissa bestämmer sig istället för att läsa om någon annans mätning och från det avgöra hur steget låter... :roll:

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2006-05-17 18:50

tommypeters skrev:
Bamsefar skrev:Btw. Alla Component.se diggare som kastar skit på mig - lycka till ;)

Det vore väl synd, här har du ju i alla fall ett forum du inte blir utslängd ifrån, där din stil passar in. Onödigt att komma in från forum med trevlig samtalsnivå och sabba det här. Ingen vinner väl på att vi kommer hit och kallar dig pajas. Det finns ju, hos andra, ändå en hel del kunskap på det här forumet och man kan väl koncentrera sig på den.

Är du så avundssjuk att du bara var tvungen att registrera dig och försöka hävda dig ?

Om nu dessa slutsteg är så grymt bra som ni component.se-anhängare anser, med alla medel, varför har ingen erbjudit mig ett par slutsteg att prova att lyssna på, och att mäta upp (i den ordningen). Vad är ni så rädda för ?
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
tommypeters

Inläggav tommypeters » 2006-05-17 20:27

Jag har varit registrerad förut, men inte skrivit på länge och lösenordet försvann när jag bytte webläsare, och med nytt emailkonto var det bara att registrera sig på nytt...

Avundsjuk - vad finns det att vara avundsjuk på? 8O En person (antar jag, jag har sett troll på andra forum där det visat sig att tre personer delat på ett nick) som måste vara anonym, som pga social inkompetens fått försvinna från andra forum, skulle man sukta efter något där? Varför skulle någon med något vett i huvudet vilja låna ut delar av sin anläggning till en otrevlig, anonym person full av förutfattade meningar...?

Användarvisningsbild
foxman

Inläggav foxman » 2006-05-17 20:31

Varför skulle någon erbjuda dig ett par steg?

Du får väl masa dig iväg och provlyssna eller köpa på öppet köp som alla andra. :lol:

Lägg ner istället, varför bryr du dig så mycket om dessa steg när du har NAD.

ÄR DU RÄDD?
Senast redigerad av foxman 2006-05-17 20:33, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2006-05-17 20:33

härlig nyanserat! fram med lite personangrepp nu så öppnar jag chipspåsen!

jag förväntar mig våldtäkter, halshuggningar och diverse homofili!

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2006-05-17 20:35

Aha - man måste bara älska component nissarna, de är för underbara :lol: :lol: :lol:
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2006-05-17 20:39

foxman skrev:Varför skulle någon erbjuda dig ett par steg?

Du får väl masa dig iväg och provlyssna eller köpa på öppet köp som alla andra. :lol:

Lägg ner istället, varför bryr du dig så mycket om dessa steg när du har NAD.

ÄR DU RÄDD?

Inte för dig, inte för Nuforce eller för den delen någon annan tillverkare heller. Men om era så kära slutsteg nu är så bra, så kom inte och skyll på att jag inte erbjudit mig att LYSSNA på dom, vilket NI bönat och bett om. Att köpa dom blir det inte tal om efter alla era reklaminlägg...

Att jag samtidigt antaligen kommer undersöka om det går att mäta upp dom är ju enbart ett sidospår ;)

Så, vad är ni rädda för ?

Att era uppskriva slutsteg skall få spö av ett par gamla transistorhäckar ?
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
foxman

Inläggav foxman » 2006-05-17 20:55

JAG har inte bett dig om något!

Tycker bara att inställningen "mäter det inte bra så är det inte bra" verkar helt galen.

Jag har ingen erfarenhet eller kunskaper om "mätningar".

Jag litar på mina öron, men har som sagt var inte lyssnat på NAD stegen så blir det tillfälle för det så kan jag ju alltid sälja denna hypade produkt och köpa mig nåt sånt!

Puss och kram!!!!!

Användarvisningsbild
razor

Inläggav razor » 2006-05-17 21:05

Om vi ska tala klartext om component.se: Gå till forumet, titta vad som skrivs om Arcam, Nuforce, Marantz, med mera. Bedöm sedan om det pågår något bakom kulisserna eller ej...
Att det forumet skulle vara oberoende känns synnerligen otroligt.

Inhoppet i den här tråden känns som ett desperat försök att lindra den "skada" som en kritisk granskning av Nuforce-stegen skulle kunna orsaka, och detta genom den fula metoden smutskastning och misskreditering. Mycket lågt.
"paintus peelus, roofus leakus, in extremus!"

Användarvisningsbild
foxman

Inläggav foxman » 2006-05-17 21:13

Ett litet urklipp från TNT-audio

New so-called "digital" amplifications are - perhaps - the first REAL revolution in, say, 50 years of faithful Music reproduction at home. You may have read something about the new NuForce amplifiers on other web magazines. Well, we're working on these too and, if we may anticipate something, trust us when we say we are facing a whole new era.

Traditional magazines might have underestimated the "power" of this revolution, considering the T-Amp nothing more than a toy. On the contrary, the T-Amp is the first way to get in touch with a new way to experience audio amplification at home. It has its shortcomings, of course, but it does prove - beyond any reasonable doubt - there's something hidden in those chips that offers extreme high quality at unbelievable low prices.
During these first 10 years of TNT-Audio we've always tried to "spread the word": bring good "vibes" to the masses. Not compressed digital Music, inexpensive multimedia and multichannel garbage or ridiculously complicated Home Theater systems! No! Pure, simple and cost-effective 2-channels HiFi gear for everyone. If we succeed bringing good quality audio to the masses our "niche" will become larger and larger. This will be a great benefit for all of us, even for pure high-end addicts.

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2006-05-17 21:30

Titta ännu mera reklam, men fortfarande inget erbjudande om slutsteg att testa. Jag återanvänder lite:
Lägg ner
Tills dess att du eller någon annan tillhandahåller dessa slutsteg så att vi kan omvändas ;)
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2006-05-17 21:52

foxman skrev:Ett litet urklipp från TNT-audio

New so-called "digital" amplifications are - perhaps - the first REAL revolution in, say, 50 years of faithful Music reproduction at home. .

Jösses, vem har författat denna gallimathias? :lol:
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
tommypeters

Inläggav tommypeters » 2006-05-17 22:17

Det är ju faktiskt så att någon startar tråden med att fråga om NuForce, felaktigt angivna som "digitala förstärkare" men ändå, personen har läst lite motstridiga uppgifter och undrar därför här hur det kan komma sig. Inte så underligt.

In i tråden kommer en tomte och gör reklam för NAD 208.

Näst person tycker att det kanske är bättre att provlyssna själv än att lita på mätningar.

"Tomten" känner att eftersom han fått lämna component.se efter att han haft otur när han tänkte, och sedan samma otur när han skrev inläggen - och dessutom man på component inte bryr sig om hans upplyftande mail som skickas till moderatorerna efter att han plockats bort som användare - då måste han utmärka sig här. Till varje pris måste ju component misskrediteras, man godkänner ju inte ens personangrepp på och lögner om "Djävulens Hantlangare" (inget citat) Generalagenterna. Bäst att implicit påstå att det som någon på component rekommenderar är så dåligt att det inte ens är värt att lyssna på.

Efter lite försök från andra att få fram "något vettigt att tillföra", kommer Hardware Analysis test upp. Den testen är kritisk till NuForce, med rätta, problemet är att man testat en gammal modell som inte säljs längre. På samma sätt som Bamsefar anser man sig vara universums centrum och alla tillverkare (eller andra) ska ställa upp med grejor för dem att testa. När man inte fick det letade man alltså upp en gammal modell och testade den. (Som en fortsättning på HWA-test-ämnet kan tilläggas att de inte fick gehör för att få en ny modell för utvärdering, lånade in en sådan från någon annan användare, testade dessa och kom fram till att de var halvbra, inte mer. Jag kommer ihåg att en Hifi-tidning också testat NuForce och inte var så positiva, dock vet jag inte vilken tidning det var. Övriga tester har varit positiva).

Sedan kommer det en norsk tomte (känner att jag kan skriva det utan att skämmas, då han liksom bamsefar kör med samma nedvärderande stil) och letar fram en dålig formulering från testen [det verkar i en mening i artikeln som man menar att NuForce inte har distorsion, medan tanken nog var att ett steg i "ljudhanteringen" inte tillför distorsion där man normalt annars får det. Jag har inte skrivit artikeln, men inte skriver någon (och menar) att ett steg inte har någon distorsion alls, för att strax nedanför visa grafer över THD]. Med detta vill han visa att de på component inte vet någonting, och implicit att NuForce är skräp...

Nästa person (inte Niklas, va...?) måste (tre gånger) understryka att han aldrig skulle köpa NuForce eftersom han läst tester som visar diskutabel kvalitet. Att provlyssna verkar inte heller för honom vara ett alternativ.

En person, Nagrania, har inte helt förkastat metoden att lyssna på stegen. Tycker faktiskt att det kan ge något, och verkar inte vilja ha förutfattade meningar. Så då känner "allas vår favorit-tomte" sig tvungen att komma med en ren lögn om component.se, så att han kan få stackars Nagrania ur sin villfarelse om att han skulle kunna avgöra något själv utan att lita på "experter".

När någon kommer med en länk till s.k. "High End-högtalare" (=dyra, eventuellt bra) där tillverkaren bestämt sig för att använda NuForce för aktiv drift så tycker Bamsefar att det är bäst att försöka blanda bort korten helt, misskreditera dem som köper dyra högtalare, göra reklam för en DIY-tävling, sedan inbjuda (utmana) till käbbel för att helt förstöra tråden.

Sedan kommer en "utmaning", igen inkluderande fundamentalistisk NAD 208-religionsreklam, med samma barnsliga "omvända bevisföring" som i pajkastningstråden om blindtester på Hifi-forum. Skickar man inte sina grejor till en anonym person på ett forum har man erkänt att grejorna har skräp. Efter ett såhär klumpigt försök, följt av ett till där han tigger om att få låna ett par steg "Vad är ni så rädda för?"... - så har tomten mage att skriva att "VI" (Foxman och vi andra Component-nissar, antar jag) "bönat och bett om" att han ska testa stegen... :lol: :lol: 8O :roll:

Och - dessutom, efter alla hans NAD 208-reklam inlägg i en tråd där någon vill ha information om NuForce monoblock så ska bamsetomten inte köpa NuForce "efter alla era reklaminlägg..."

Snacka om konstig verklighetsuppfattning... 8O

Sedan måste "razor" ge sitt expertutlåtande om component.se och klaga på "den fula metoden smutskastning och misskreditering. Mycket lågt". Tyvärr har han missat vilken sida han är på.

Lilla bamsen tycker igen att allt som inte är negativt om NuForce - i en tråd om NuForce - är "reklam" och fortsätter sedan att tigga. Tur att i alla fall han inte är den som är avundsjuk...

TNT-Audio-citatet är väl utan värde, de försöker bara rida på den positiva kritik som NuForce faktiskt fått och göra reklam för sin egen variant.

Själv hade jag ett Perreaux 200P slutsteg som jag var mycket nöjd med, ett stort lyft från kombinationen Denon AVC-A1D + NAD 216THX som jag hade innan. Men det var stort, framförallt djupt. Så jag lånade ett par NuForce Ref8 då jag bytt till högtalare som är så lättdrivna att jag inte behöver den extra kraften som 200P har mot Ref8 (Ref9 skulle vara för dyra och för stora). Med min utrustning, hemma hos mig, med den musiken jag lyssnar på, så lät de ungefär likvärdigt. För mig är det ingen "revolution" i ljudkvalitet, men en revolution i platsvinst...

Så, om någon orkar att fortfarande läsa den här tråden, kanske man ska begränsa sig tillde som vet någonting om de de pratar (skriver) om? Oavsett om det är positivt eller negativt.

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2006-05-17 22:24

tommypeters skrev: ... bla bla bla ...

Oj vad mycket skräp det kom där då ;)

Känns det bättre ? :lol:
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-05-17 22:28

Behandla varann med lite mer respekt än såhär. Kom med ngt konstruktivt som är forumet och synnerligen tråden till nytta.
Senast redigerad av Vee-Eight 2006-05-17 22:30, redigerad totalt 1 gång.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2006-05-17 22:29

Är component.se ett nytt fora eller ett gammalt dito med nytt namn? :)
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2006-05-17 22:34

På ett annat forum här på internet så kan följande läsas:
Nu-Force Reference 9 testades i hifi+ nummer 42.

"There's an old saying that if things look to good to be true then they probably are. Unfortunatley that's exatly how I feel about the Nu-Force Reference 9 amps. Fabulously cute in appearance they simply don't cut it musically as far as I'm concerned, their dynamic limitations severely curtailing the expressive range and emotive qualities available from a system."

De blir sågade rejält av Roy Gregory.
Senast redigerad av Bamsefar 2006-05-17 22:37, redigerad totalt 1 gång.
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
razor

Inläggav razor » 2006-05-17 22:35

Vad jag inte förstår är hur ett simpelt slutsteg kan engagera somliga på ett så djupt personligt plan. Det handlar ju om vanliga materiella ting! Kan det ligga något bakom, måntro?
"paintus peelus, roofus leakus, in extremus!"

Användarvisningsbild
tommypeters

Inläggav tommypeters » 2006-05-17 22:38

Vee-Eight skrev:
Behandla varann med lite mer respekt än såhär. Kom med ngt konstruktivt som är forumet och synnerligen tråden till nytta.

Plocka gärna bort mina något nedlåtande svar på de nedlåtande tillmälen som andra framfört i tråden - om du plockar bort bamsefar helt, förstås :D

Jag har ju enbart varit läsare av faktiskt den senaste tiden, och det är ju tyvärr så att det mesta är tillåtet så länge det "bara" är om butiker, tillverkare eller andra forum.

Component.se är väl 2,5 år gammalt, tror jag.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-05-17 22:43

tommypeters skrev:
Vee-Eight skrev:

Plocka gärna bort mina något nedlåtande svar på de nedlåtande tillmälen som andra framfört i tråden - om du plockar bort bamsefar helt, förstås :D

Jag har ju enbart varit läsare av faktiskt den senaste tiden, och det är ju tyvärr så att det mesta är tillåtet så länge det "bara" är om butiker, tillverkare eller andra forum.

Component.se är väl 2,5 år gammalt, tror jag.

Det skall inte plockas bort någonting än på ett tag, allra minst användare. Följ bara mina råd, samt återgå till ämnet.

Tack.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Användarvisningsbild
tommypeters

Inläggav tommypeters » 2006-05-17 22:47

Bamsefar skrev:På ett annat forum här på internet så kan följande läsas:
Nu-Force Reference 9 testades i hifi+ nummer 42.

"There's an old saying that if things look to good to be true then they probably are. Unfortunatley that's exatly how I feel about the Nu-Force Reference 9 amps. Fabulously cute in appearance they simply don't cut it musically as far as I'm concerned, their dynamic limitations severely curtailing the expressive range and emotive qualities available from a system."

De blir sågade rejält av Roy Gregory.

Ja, det var "den andra" negativa recensionen jag nämnde där jag inte kom ihåg källan. Heller inte av en modell som säljs, men de två tillsammans gjorde i alla fall att jag ville lyssna innan jag köpte. Vilket inte var något problem.

razor skrev:Vad jag inte förstår är hur ett simpelt slutsteg kan engagera somliga på ett så djupt personligt plan. Det handlar ju om vanliga materiella ting! Kan det ligga något bakom, måntro?

Det som är "djupt personligt" är att bamsefar fått lämna (bl.a.) component.se efter lögnkampanjer med obevisade (och sedan bevisade felaktiga) påståenden och allmänt "dålig stil". Han vill, så mycket han kan, "hämnas" på de forum som "kastat ut" honom. Att vi sedan tar hans smutskastning och pajaskonster här personligt är inte så underligt, men här är ju vi "vanliga människor" (som lyssnar på musik och inte på sinustoner) i minoritet...

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-05-17 22:49

Jag vill inte låta tjurig, men vi lämnar Component för denna gången. Starta gärna en ny tråd.
- Carlsson Illuminati -

Användarvisningsbild
tommypeters

Inläggav tommypeters » 2006-05-17 22:58

Nej, du är efter omständigheterna väldigt otjurig... ;)

När det gäller NuForce, om det nu är tillåtet att skriva något om dem utan att bli påhoppad igen, så finns det ett antal mycket positiva recensioner och (minst) två negativa. Det tyder ju på att man måste lyssna på dem innan man bestämmer sig för köp,

Men om de två negativa recensionerna inte funnits - visst skulle man velat lyssna på stegen innan man köpte i alla fall? Inte litar man väl blint på andras tester, oavsett om det är negativa tester där man testar fel modell eller positiva tester där man kan misstänka "köpt recensent"? Speciellt när man, som seriös möjlig köpare, kan få låna dem? Tester och recensioner är väl bara för "första sorteringen", för att se om grejorna är värda att lägga ner tid på?

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2006-05-17 23:02

tommypeters skrev:
Det som är "djupt personligt" är att bamsefar fått lämna (bl.a.) component.se efter lögnkampanjer med obevisade (och sedan bevisade felaktiga) påståenden och allmänt "dålig stil". Han vill, så mycket han kan, "hämnas" på de forum som "kastat ut" honom. Att vi sedan tar hans smutskastning och pajaskonster här personligt är inte så underligt, men här är ju vi "vanliga människor" (som lyssnar på musik och inte på sinustoner) i minoritet...

bara för att reda ut vilken koppling du har till nuforce....

säljer ni märket?

har ni annonsörer som säljer märket?

eller på nåt annat sätt nåt ekonomiskt intresse av nuforce

ps: vee-eight....vill inte bryta mot dina regler, men det verkade relevant till hela trådens historia

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2006-05-17 23:36

Nu har jag läst in mig på ämnet lite mer.

Snygg och inte orimligt dyr förstärkare är mitt subjektiva omdöme. Testet på Component.se är inte så mycket att säga om. Det mesta i första delen kan man läsa direkt på nuforces hemsida. Gissningsvis har översättaren inte greppat allt men vem har det? 8)
Är ju vanligt att recensioner i hifi-sammanhang tar tillverkarnas texter och lägger in dem som det vore deras egna fast utan några egentliga analyser av vad som hävdas. Kan tyckas vara lite synd men är legio i sammanhangen.
Det uppgivna faktumet att förstärkningen är konstant till flera MHz kunde vara intressant att kontrollera. Likaså frånvaron av fasvridingen mot 180grader. Patentet avslöjar ett och annat... ;) Nu behöver man ju inte slaviskt följa sina egna patent utan man kan ju knycka lite från andra. När jag läser det som skrivs om funktionen så tänker jag omedelbart UcD (Hypex konstruktion) och det gör tydligen rätt många när man söker lite. Lite synd att de inte har åstadkommit något som är bättre än UcD distmässigt. Och lite synd att det inte finns bättre (tydligare) mätningar på dem.

Subjektiv slutsats: Ingenting att hetsa upp sig för på det viset som vissa gör. ;)
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
tommypeters

Inläggav tommypeters » 2006-05-18 00:23

Haakan_W skrev:
tommypeters skrev:

bara för att reda ut vilken koppling du har till nuforce....

säljer ni märket?

har ni annonsörer som säljer märket?

eller på nåt annat sätt nåt ekonomiskt intresse av nuforce

ps: vee-eight....vill inte bryta mot dina regler, men det verkade relevant till hela trådens historia

Först - jag har ingen koppling till component.se mer än att jag är en vanlig användare. Att jag intresserade mig för tråden är för att jag köpt ett par NuForce. Jag fick ett bra pris på dem eftersom man gått ifrån den lilla, icke uppgraderingsbrara (annat än utbyte) lådan, men jag ville ha just den gamla lådan. Eftersom "component-staff" har ett mycket pacifistiskt synsätt när det gäller påhopp så skulle de inte tänka sig att komma hit och skriva i frågan. Jag gick in här på eget initiativ, kanske de inte är så glada för det, men jag talar som sagt inte för component.se. Så jag kan bara svara för vad jag tror om component.se och NuForce.

En av admins där fick lyssna på monoblocken i USA och var en av de första i världen som köpte hem en uppsättning. Att han bytte till dem fick andra på sajten intresserade, än mer när de lät bra hemma hos honom. Så några till (kanske fem) har nu köpt pga detta.

En användare på component.se har relativt nyligen blivit generalagent för NuForce. Vilket som kom först vet jag inte, om han blev intresserad av märket via component och sökte att bli agent, eller om han från tillverkaren fick adressen till en av deras tidiga köpare i samma avlägsna land... Representanter från butiker / generalagenter / tillverkare är välkomna i forumet - om de tydligt skriver i sin signatur vilka de är.

Jag är inte säker, men jag tror inte det varit något NuForce-reklam på component.se. Jag har normalt en ad-blocker, så jag ser bara reklamen (som är en enda banner) om jag kollar på sajten från någon annanstans än hemifrån. Just nu är det tydligen "Wiktors Hemma/Hitachi" som har reklam, tror Ljudmakarn samt ett par-tre hembiobutiker haft banners. Finns det några fler kopplingar än jag känner till så...känner jag inte till dem...

Tidigare har väl generalagentskapet för NuForce mest varit på hobby-nivå, om man ska gå efter den försäljningsvolym som varit. Nu ska de väl finnas för demo och köp i ett par butiker, men det vet jag nästan inget om - mer än att en butik på Lidingö ska börja/har börjat sälja dem.

Användarvisningsbild
foxman

Inläggav foxman » 2006-05-18 06:56

TNT-Audio-citatet är väl utan värde, de försöker bara rida på den positiva kritik som NuForce faktiskt fått och göra reklam för sin egen variant.

Vilken variant säljer dom?

Användarvisningsbild
tommypeters

Inläggav tommypeters » 2006-05-18 07:22

TNT säljer inget vad jag vet, men de propagerar för T-Amp och det jag menar är att det enda det citatet säger är att "ni har antagligen läst om NuForce och hur bra den är, den finns en lösning byggande på en integrerad krets som också är bra, och väldigt mycket billigare". Jag menar att det inte säger någonting av värde om NuForce, inte om de ens har testat någon.

Användarvisningsbild
foxman

Inläggav foxman » 2006-05-18 08:20

jag tror att TNT är på gång med ett test av NuForce.

Användarvisningsbild
foxman

Inläggav foxman » 2006-05-18 08:38

Hej igen!
Jag skriver och lägger in länkar i den här tråden endast för att visa att det finns fler som tycker att NuForce är bra, sen är det upp till var och en att lyssna själva och bilda sin egen uppfattning.

Jag personligen har inget att vinna på att någon köper dem.

Dessutom vad det gäller componentforumet så har jag inte så mycket att säga, tror att jag gjort 3 inlägg där eller så.

http://www.ndi-france.com/upl/nuforce_avsa_review.pdf

FöregåendeNästa

Återgå till Teknikforum