Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Läste du inte frågan riktigt ordentligt?
Nattlorden skrev:Morello skrev:Läste du inte frågan riktigt ordentligt?
Självklart hade jag korrigeringsfiltret påslaget när jag läste.
razor skrev:Kanske var det tänkt till förstärkare som är instabila med för kort kabel? Sådana exempel finns väl.. från England om jag nu minns rätt.
paa skrev:Kan dom bästa kablarna förbättra ljudet så pass mycket, att två meter kabel låter bättre än en meter kabel?
paa skrev:Kan dom bästa kablarna förbättra ljudet så pass mycket, att två meter kabel låter bättre än en meter kabel?
Kaffekoppen skrev:Piotr,
Kan en två meter dyr audioquest göra resultatet bättre än en meter dyr audioquest ?
Piotr skrev:På fråga A säger jag nix pix chokladklix!/Peter
Naqref™ skrev:Frågan är inte om ni ser saken ur ett lite för snävt perspektiv.
Om vi tar den nämnda tillverkaren i mitt tidigare inlägg - Naim - så rekommenderar de att man använder minst 3 m av deras kabel. Annars så riskerar man att förstärkaren självsvänger. I det perspektivet när man kan undvika självsvängning med en länge kabel så är det väl rätt självklart att det kan låta bättre?!
Kaffekoppen skrev:paa skrev:Kan dom bästa kablarna förbättra ljudet så pass mycket, att två meter kabel låter bättre än en meter kabel?Piotr skrev:På fråga A säger jag nix pix chokladklix!/Peter
Ett svar som sammanfattar min syn på frågan väl
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 36 gäster