Moderator: Redaktörer
Cerwinroos skrev:HAr vi/ni inte runnigt ifån ämnet lite nu?
Du fick ett rysligt bra förslag från Amit - missade du det?Cerwinroos skrev:HAr vi/ni inte runnigt ifån ämnet lite nu?
Vilka var pop/rock högtalarna. Vilka högtalare var dom små PA högtalarna på bilden ? Går det inte att bygga om ett par piP till golvare med det vanliga elemnten och sen bygga till en större bas så dom får samma fina klang bara ett par golvare med trevligare ljud och mer kapasitet istället?
niclas skrev:Jag tror personligen inte att piP är rätt högtalare för ditt behov, man kan inte spela vrålstarkt med dom (äger ett par själv).
Kopplade till basmoduler så lirar de allt på tillräckligt!!nl1970 skrev:niclas skrev:Jag tror personligen inte att piP är rätt högtalare för ditt behov, man kan inte spela vrålstarkt med dom (äger ett par själv).
Tror inte heller att piP är det bästa för dig i dagsläget, en helt underbar högtalare som spelar snuskit bra men som tyvärr inte kan spela tillräckligt starkt, tycker jag.
Mvh Niclas
Kopplade till basmoduler så lirar de allt på tillräckligt!!
Japp! Du har så rätt så! PiP är i det här fallet INTE att tänka på det kan verifieras - ljudet blir inte alls trevligt som "partyhögtalare". Går tillbaka till mitt första inlägg där jag avråder från piP.Magnus skrev:Kopplade till basmoduler så lirar de allt på tillräckligt!!
finns det mycket energi vid ca 100-200 hz så pallar dom fortfarande inte mer än 104 dB, Jag har spelat söder mina piPbasar med "Eldfågeln"* tex. Jag har Y4 till.
*Stravinsky
Så mitt rådär vill man spela riktigt högt så ska man inte använda piP, det var nog inte riktigt vad dom var tänkta till heller![]()
Om jag inte letade bil just nuhade jag köpt JBL högtalarna i annonsen ovan på studdsom inte annat för att det är roligt
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 18 gäster